Kristīne, kura, ierodoties uz vaksācijas seansu, tā izpildījumā ļoti vīlusies, stāsta: "Izmantojot kuponu lapu, biju iegādājusies vaksācijas pakalpojumu. Sākuma cena pakalpojumam bija norādīta 22 eiro, bet nu tas bija nocenots uz pusi – tikai par 11 eiro. Rīgā šādi pakalpojumi maksā ap 15,20 eiro, tāpēc nodomāju, ka esmu tikusi pie lieliskas iespējas un ietaupījuma maciņam."
Sieviete skaidro, ka pa īstam sašutusi brīdī, kad, dodoties prom no salona, meistare viņai pateikusi: "Nākamreiz kuponu vari nedrukāt, mums uz vietas cena arī ir 11 eiro." "Protams, tas izskaidroja, kāpēc pakalpojuma kvalitāte bija tāda, kāda tā bija. Es tomēr gaidīju norādīto 22 eiro cienīgu vaksāciju," pauž dāma.
Citāda pieredze ar kuponu iegādāšanos ir portāla "Delfi" uzrunātajai Ilonai: "Nopirku kuponu uz SUP sērfinga nodarbību. Samaksāju, ja nemaldos, 3,50 eiro. "Pērkam kopā" bija norādīts, ka kupona reālā vērtība ir 15 eiro, jutos ietaupījusi ļoti lielu summiņu, atlaide bija vairāk nekā 50%. Ierodoties uz nodarbību, mani gan sagaidīja vilšanās – izrādās, nodarbība nav vis 15, bet tikai 5 eiro vērta. Protams, vēl aizvien biju ietaupījusi naudiņu, tomēr ne tik daudz, kā to reklamēja "Pērkam kopā."
Gan uzņēmuma darbības principi, gan normatīvie akti kategoriski aizliedz norādīt maldinošas atlaides, apgalvo pašas kompānijas pārstāvji.
"Par pamatcenu un atlaidi mūs informē sadarbības partneri, un mēs sekojam līdzi, lai piedāvājums atbilstu realitātei un lai netiktu maldināti mūsu klienti," portālam "Delfi" skaidro kompānijā. Uzņēmumā arī informē, ka galvenais "Pērkam kopā" mērķis ir veidot izdevīgus piedāvājumus par godīgām cenām, nevis gūt īstermiņa labumu.
"Ja runājam par konkrēto akciju, tad pakalpojuma nodrošinātājs mūs ir informējis, ka SUP apmācību pakalpojuma standartcena ir 15 eiro stundā, kur iekļauta inventāra noma, apmācība un neliela fotosesija. Vienlaikus tika sniegts skaidrojums, ka pieci eiro stundā ir tad, ja klients izvēlas tikai nomu," situāciju raksturo uzņēmuma preses pārstāvji. .
Tāpat uzņēmums portālu "Delfi" informē, ka parasti "Pērkam kopā" piedāvājumi ir kā degustācijas iespēja – par īpaši izdevīgu cenu iespēja iepazīties ar komersanta preci vai pakalpojumu. "Mēs sekojam līdzi, lai klientu piedzīvotais būtu atbilstošs piedāvājumā aprakstītajam un iegādātajam pakalpojumam un būtu tāda pat kvalitātē kā par pilnu cenu," skaidro uzņēmumā. "Pērkam kopā" arī papildina, ka augstu tiek vērtētas klientu atsauksmes un jautājumi, tāpēc arī šim konkrētajam gadījumam tiks pievērsta padziļināta uzmanība, lai noskaidrotu pakalpojuma sniedzēja cenu veidošanas politiku.
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) portālam "Delfi" uzsver, ka norādītās preces vai pakalpojuma cenai pirms un pēc atlaides, kā arī informācijai par piemēroto atlaidi ir jābūt patiesai, un tā nedrīkst maldināt patērētājus.
"Tāpat komersantam ir jāspēj pierādīt preces vai pakalpojuma standartcenu," portālam "Delfi" skaidro PTAC pārstāve Evija Lene. Viņa gan atzīst – lai komentētu, vai kuponu iegādes vietnēs ir saskatāmi pārkāpumi, būtu nepieciešams izvērtēt papildu informāciju par katru konkrēto piedāvājumu.
"Laikā no 2014. gada līdz 2016. gadam no patērētājiem ir saņemtas vairākas sūdzības par iegādātām nekvalitatīvām precēm, pakalpojuma neatbilstību tīmekļvietnē norādītajam aprakstam, kā arī par situācijām, kad nav bijis iespējams izmantot iegādāto kuponu," atzīst PTAC pārstāve.