Otrdien, 17. jūlijā, kāda grūtniece bija neizpratnē, kādēļ +30 grādu lielā karstumā Rīgas satiksmes (RS) sabiedriskajā transportā un mikroautobusos nestrādājuši kondicionieri.
"Es esmu meitene stāvoklī, kura katru dienu izmanto sabiedrisko transportu. Ne vienu vien reizi esmu pamanījusi, ka autobusos un mikroautobusos nestrādā kondicionieri. Vēlētos uzdot jautājumu RS priekšniecībai – vai tas ir pieņemami, ka +30 grādu karstumā transportā nestrādā kondicionieri, ņemot vērā, ka pa dienu galvenokārt brauc pensionāri, māmiņas ar bērniem un sievietes gaidībās? Kas tā ir par degvielas ekonomēšanu uz mūsu veselības un labsajūtas rēķina?"
RS pārstāve Baiba Bartaševiča skaidro, ka transportlīdzekļos, kuros ir ievietota kondicionieru sistēma, tie tiek ieslēgti. "Ir atsevišķi vecā tipa transportlīdzekļi, kuros savulaik, tos pērkot, tie nebija, bet visos jaunajos transportlīdzekļos, kuri tiek iepirkti, ir kondicionieri un tie arī tiek ieslēgti," apliecina Bartaševiča.
Viņa norāda, ka, ja ārā ir +32 grādu karstums, tad karsti ir visur. Arī šie kondicionieri, kas ir izvietoti sabiedriskajā transportā, darbojas, bet pieturvietās, atverot vaļā durvis, aukstais gaiss izplūst un siltais gaiss ieplūst iekšā. "Pie tik intensīvas durvju atvēršanas un aizvēršanas gaiss ne vienmēr līdz galam spēj atdzist," stāsta RS pārstāve.
Bartaševiča atzīst, ka ir saņemtas sūdzības par to, ka transporta salonā ir pārāk auksts. Ir bijusi arī situācija, kad divi viena transportlīdzekļa pasažieri zvanījuši uz RS, viens no tiem apliecinājis, ka transportā ir karsti, savukārt otrs, ka auksti.
RS pārstāve lūdz ziņot par gadījumiem, kad kādā konkrētā transportlīdzeklī kaut kas nedarbojas, norādot arī transporta numuru. Pēc tam var skatīties, vai tajā ir kondicionēšanas sistēma vai nav.
Bartaševiča pieļauj, ka reizēm vainīgi var būt paši pasažieri: "Kondicionieri darbojas, bet, piemēram, kāds pasažieris atver vaļā logus. Tad karstais gaiss ieplūst pa logiem iekšā, un kondicionēšana ir gandrīz bezjēdzīga."