Lai aptuveni pusotru tonnu smago koka konstrukciju varētu pacelt, bija nepieciešami 20 vīri, kareivji un vietējie iedzīvotāji. "Mēs to pacēlām, uzlikām uz dēļiem, baļķīšiem un ripinājām uz priekšu kā vecie vikingi," stāsta Latvijas Krasta apsardzes kuģa P-06 "Cēsis" komandieris Juris Sereda. Pēc tam vraka fragments jau ar ceļamkrāna palīdzību tika iecelts automašīnā, kas to nogādāja Bolderājā, kokapstrādes uzņēmuma teritorijā.
Vraks nolikts blakus kādam citam vraka fragmentam, kas tur glabājas jau trīs gadus. Tas rada bažas, ka arī nesen atvestais uzņēmuma teritorijā var aizkavēties nenoteiktu laiku. "Mēs saņēmām no pieminekļu inspekcijas [Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas (VKPAI)] atļauju novietot [vraku] Daugavgrīvas cietoksnī. Tai pašā laikā ir virkne citu jautājumu, kas ir [atkarīgi] no cietokšņa īpašniekiem - Privatizācijas aģentūras. Tā kā šīs lietas ir jārisina kompleksi," stāsta kokapstrādes uzņēmuma "WT Terminal" valdes loceklis Andis Bunkšs.
Vraka fragmentiem – gan nesen izskalotajam, gan agrāk atrastajam – vēl joprojām nav noteikts vecums. Ja viss izdosies kā plānots, tad rudenī varētu laboratoriski noteikt vraku vecumu. Pašlaik tiek lēsts, ka nesen izskalotais fragments ir no kāda 17. gadsimta kuģa.
Senie koka kuģu vraku fragmenti zem atklātas saules nedrīkst glabāties. Taču, kur tos novietot tā, lai tie saglabātos vislabāk, pašlaik vēl nav atrasts. VKPAI pārstāvis Jānis Asaris uzskata, ka Daugavgrīvas cietoksnis, kas ir Privatizācijas aģentūras pārvaldījumā, būtu piemērotākā vieta, jo tur ir vēss gaiss kā pagrabā.
Viņš ar elektroniskas vēstules palīdzību ir vērsies Privatizācijas aģentūrā, aicinot izvietot vraku fragmentus Daugavgrīvas cietoksnī, taču atbildi joprojām nav saņēmis. Privatizācijas aģentūrā skaidroja, ka nekāds lēmums par vraku nav pieņemts, jo vēl neesot saņemta vēstule.
Jau ziņots, ka vraka fragments pēc vairāku simtu gadu klejojuma pa jūras dzelmi krastā tika izskalots jūlija sākumā. Speciālisti pēc tā apskates nolēma, ka fragmentu ir vērts saglabāt.