Autobusu vadītāju atalgojums tiek pārskatīts katra gada sākumā atbilstoši noslēgtajam koplīgumam, norādīja SIA "Liepājas autobusu parks" valdes priekšsēdētājs Leonīds Krongorns, komentējot ceturtdien notikušajā vadītāju piketā izskanējušo prasību palielināt atalgojumu.
Uzņēmuma vadītājs esot aprunājies ar piketa dalībniekiem, taču uzskata, ka Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrība (LAKRS) piketu rīkojusi sevis popularizēšanai, tās prasības nav korektas, turklāt pārvadātājs ir noslēdzis koplīgumu ar darbinieku pārstāvjiem.
"Ja mazākums nepiekrīt atalgojumam, viņiem jāvēršas pie saviem pārstāvjiem," teica Krongorns, norādot, ka, salīdzinot ar pērno gadu, šogad atalgojums ir palielinājies par 6%. Piemēram, jūlijā pilsētas autobusu vadītāji spējuši nopelnīt vidēji 1100 eiro bruto. Atalgojuma līmeni plānots pārskatīt arī pirms nākamā gada, viņš solīja.
Piketā izskanēja arī prasība nodrošināt šoferiem pienācīgu atpūtu, bet uzņēmuma vadītājs skaidroja, ka autobusu vadītāji nav tie, kas atnāk uz darbu deviņos no rīta un piecos pēcpusdienā aiziet mājās, un jāstrādā arī brīvdienās un svētku dienās.
Vienlaikus Krongorns uzskata, ka pastāv valstiska līmeņa problēma, kad iepirkumos par sabiedriskā transporta nodrošināšanu uzvar pretendenti ar zemāko cenu, kas rezultātā ietekmē uzņēmuma darbību.
Piketā piedalījušies apmēram 50 dalībnieki, un apmēram puse bijusi autobusu parka darbinieki, zināja teikt Krongorns. Pēc viņa teiktā, visi pārvadātāja reisi pasākuma laikā tika nodrošināti.
Jau vēstīts, ka LAKRS Liepājā rīkoja piketu, pieprasot nodrošināt autobusu vadītājiem pienācīgu atalgojumu. Arodbiedrība sapulci un piketu rīkoja, "pārstāvot un aizstāvot strādājoša darba, ekonomiskās, sociālās un profesionālās intereses, kā arī, ņemot vērā darbinieku tiesību un interešu daļēju neievērošanu uzņēmumā AS "Liepājas autobusu parks"".
LAKRS pieprasīja nodrošināt autobusu vadītājiem pienācīgu darba algu, atbilstošu darba un atpūtas laika regulējumu, kā arī taisnīgus, drošus un veselībai nekaitīgus darba apstākļus.
Piemēram, arodbiedrība pieprasa noteikt vadītajiem algu septiņu eiro stundā apmērā, paredzot arī gaidīšanas laika apmaksu vismaz 4,5 eiro apmērā stundā, kā arī divu eiro piemaksu stundā par konduktora darbu. Tāpat tiek prasīts noteikts precīzu dara laiku sākumu un beigas, nodrošināt komfortablas atpūtas telpas. Izvirzītas arī citas prasības.