Latvijā skolēnu skaits klasē ir ievērojami zemāks nekā vidēji Starptautiskās ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) valstīs, liecina jaunākais OECD ziņojums par izglītību "Education at a Glance 2018: OECD Indicators".
Latvijā skolēnu skaits klasēs ir zem vidējā gan sākumskolā, gan pamatizglītības otrajā posmā – sākumskolas klasē Latvijā vidēji ir 16 skolēni (OECD vidēji – 21), bet pamatizglītības otrajā posmā – 15 (OECD vidēji – 23).
Šīs samērā mazās klases paaugstina izglītības izmaksas, jo uz doto skolēnu skaitu ir nepieciešams vairāk skolotāju, atzīmēts ziņojumā.
Latvija vismaz daļēji to kompensē, nosakot mazāku mācību laiku skolēniem. Latvijā sākumskolā mācību gads ilgst 169 dienas (vidēji OECD – 185 dienas) un pamatizglītības otrajā posmā – 173 dienas (vidēji OECD – 183 dienas), kas ir viens no īsākajiem mācību gadiem obligātajā izglītībā visās OECD valstīs, kā arī zemākais kopējo obligāto mācību stundu skaits pamatizglītībā (5977, salīdzinot ar vidējo OECD – 7520) visās OECD valstīs, tūlīt aiz Ungārijas.
Neraugoties uz zemāku mācību stundu slodzi skolēniem, oficiāli noteiktais mācīšanas laiks (pedagoģiskā likme) pamatizglītības un vidējās izglītības skolotājiem Latvijā ir 1020 stundas, kas pārsniedz attiecīgos OECD vidējos rādītājus.
Turklāt faktiskais mācīšanas laiks var atšķirties no oficiāli noteiktā, ja skolotāji strādā vairāk nekā vienu pedagoģisko slodzi. Latvijā pamatizglītības otrā posma skolotāji faktiski māca par 46% vairāk nekā paredz oficiāli noteiktā slodze un tā ir augstākā atšķirība starp OECD valstīm, par kurām ir pieejami dati. Tas atspoguļo oficiāli noteikto algas likmju zemo vērtību, jo skolotāji māca papildu slodzei vai pilda citus uzdevumus, par ko var saņemt atalgojumu.
"Education at a Glance: OECD Indicators" ir pasaulē nozīmīgākais ziņojums par izglītības procesu kvalitāti OECD dalībvalstīs un partnervalstīs. Ziņojuma informācija ir būtiska nacionālās izglītības sistēmas uzlabošanas darbā, pētniecībā, kā arī izglītības praktiķu darbā. Ziņojums ļauj OECD dalībvalstīm un partnervalstīm savstarpēji salīdzināt savas izglītības sistēmas, kā arī izmantot ziņojuma datus efektīvas un sociāli taisnīgas izglītības politikas veidošanai. OECD pārskatu par izglītību publisko reizi gadā un vienlaicīgi visās organizācijas dalībvalstīs un partnervalstīs. 2018. gada ziņojums piedāvā jaunu skatījumu uz vienlīdzīgām iespējām izglītībā.