Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) brigādes ik diennakti vidēji izbrauc uz 1000 izsaukumiem, un dienā dienests izraksta pacientiem vidēji 12 rēķinus par izsaukumiem, kur neatliekamā palīdzība nav bijusi nepieciešama un jau pa telefonu parasti dispečers brīdinājis, ka būs jāmaksā, portālam "Delfi" pastāstīja dienestā. Tiesa, ne visi iedzīvotāji to izprotot, liecina dienesta ieraksts sociālajā tīklā "Facebook".
"Faktiski zvanītājs šādās situācijās uzstāj uz brigādes ierašanos, lai arī situācija pa tālruni liecina, ka nav vajadzīga neatliekama palīdzība. Piemēram, ir paaugstināta temperatūra bez sarežģījumiem vai vienkāršāka trauma," stāsta NMPD sabiedrisko attiecību pārstāve Ilze Bukša.
Tie ir izsaukumi, par kuriem, jau sazvanot NMPD, dispečeram ir skaidrs, ka pacientam ir vajadzīga kāda medicīniska palīdzība, bet situācija nav neatliekama, proti, nav pacienta dzīvību un veselību apdraudoša. Bieži tie ir jautājumi, kas būtu jārisina ar ģimenes ārstu, dodoties pašam pie dežūrārsta vai zvanot uz Ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni, skaidro Bukša.