4. maija deklarācijas klubs nosūtījis Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijai vēstuli, norādot, ka "diemžēl laukuma veidols neatbilst šodienas priekšstatam par mūsdienīgu skvēru, kam būtu jāsimbolizē 1918. gada 18. novembra valstiskuma proklamēšanas un 1990. gada 4. maija neatkarības atjaunošanas akti".
Klubs uzzinājis, ka Bikše piedāvājis Neatkarības laukuma centrā novietot "zeltītu pensionāres tēlu ar izstieptu roku". Tas kluba biedru ieskatā nesimbolizē Latvijas valstisko neatkarību, bet tieši pretēji – izrāda pret to attieksmi, kas ietver "bezcerību, nabadzību, vīziju, kurā nav nākotnes".
Klubs lūdz Saeimai noraidīt šādu ieceri un izvērtēt iespēju piešķirt līdzekļus klubs sola piešķirt balvu. Saeima šo jautājumu plāno izskatīt 12. decembrī, pieaicinot visas ieinteresētās puses.
Skulptūras autors Bikše par šādu sava mākslas darba interpretāciju ir ļoti pārsteigts, jo tā, viņaprāt, nekādā ziņā neesot ubagojoša vecenīte. Bikše ar skulptūru vēlējies izrādīt visdziļāko cieņu vecākajai paaudzei, kura piedzīvojusi pirmo Latvijas brīvvalsti un aktīvi iesaistījās Atmodas pasākumos, balsoja par neatkarību un vēl tagad ir gandrīz atbildīgākā tautas daļa.
Bikše nesaprot, kāpēc vietā, kur savulaik atradās Aleksandra kolonna, nevarētu būt "braša kundzīte". Tās prototipi esot gan Anglijas karaliene Elizabete, gan eksprezidente Vaira Vīķe-Freiberga.
"Jā, varbūt šis tēls ir mazliet naivs un ideālistisks, kas sasaucas ar kādu Māra Bērziņa stāstu par večiņu, kas novērtē, kas viņa ir," laikrakstam komentēja Bikše
Portālam "Delfi" Rīgas domes Pieminekļu padomes priekšsēdētājs, Latvijas Zinātņu akadēmijas prezidents Ojārs Spārītis pastāstīja, ka viņa vadītā padome šo jautājumu skatīs 11. decembrī. Līdz šai sēdei viņš atteicās sniegt interpretācijas par 4. maija deklarācijas kluba un Bikšes domstarpībām.
Vēstīts, ka Saeima oktobrī lēma Jēkaba laukumu Rīgā pārdēvēt par Neatkarības laukumu. Apstiprinātā likumprojekta iniciators bija 4. maija deklarācijas klubs, kas iepriekš nosaukuma maiņu nesekmīgi centās panākt Rīgas domē.