Pretendenti piedāvājumus var iesniegt līdz 2019. gada 18. janvārim. Pēc tam Iepirkumu komisija piedāvājumus atvērs un vērtēs.
Darbi izpildītājam būs jāuzsāk nākamajā dienā pēc rakstiska paziņojuma saņemšanas par finansējuma pieejamību, atrunāts iepirkuma nolikumā. Tad izpildītājam trīs dienu laikā jāiesniedz vajadzīgie dokumenti Rīgas pilsētas būvvaldē, kā arī jāveic citi darbu veikšanai nepieciešamie saskaņojumi.
Vanšu tilta kāpņu atjaunošanas termiņš nevar būt ilgāks par 110 dienām, skaitot no būvdarbu sākšanas. Kāpņu garantijas laikam jābūt piecus gadus ilgam.
Izsludinātajā iepirkumā nav prognozēta līgumcena, taču Satiksmes departaments iepriekš prognozēja, ka pārbūve izmaksās ap 100 tūkstošiem eiro.
Vēstīts, ka Vanšu tilta kāpnes labajā Daugavas krastā ir slēgtas kopš 2018. gada marta, kad no tām atdalījās un nokrita kāpņu margu sānu nosedzošais dzelzsbetona bloks.
Rīga domes Satiksmes departamenta ieskatā mezgls bija sarūsējis, bet straujas gaisa temperatūras izmaiņu dēļ zaudēja noturību un lielā svara dēļ atdalījās no kāpņu konstrukcijas. Būvniecības valsts kontroles birojs šo versiju apšaubīja, jo temperatūras svārstības notiek katru gadu, bet nobrukšanas iemesls ir sliktais tilta kāpņu tehniskais stāvoklis.
Pašvaldības pieaicinātie eksperti no SIA "Inženierbūve" norādīja, ka situācija bija zināma ilgstoši. "Nokritušais panelis bija nokalpojis 37 gadus. Tas turējās uz stiegrām, kas laika gaitā sarūsējušas. Taču pašas kāpnes ir nestspējīgas," skaidroja "Inženierbūve" valdes priekšsēdētājs Ainārs Paeglītis.
Viņš atklāja, ka pēdējo reizi tiltu uzņēmums padziļināti pārbaudījis 2013. gada beigās. "Tilts nav kapu piemineklis, tas ir "Mercedes", kur regulāri jāliek iekšā nauda. [..] Var speciāli taisīt pētījumu par tilta stiprību, prognozējot tilta bīstamību nākamajos 20 gados. Šāds pētījums nav veikts, bet esam secinājuši, ka vismaz nākamos piecus gadus tilts ir drošs. Personīgi uzskatu, ka pēc pieciem gadiem varētu nobrukt margas, bet tiltam pāri varēs braukt tik un tā."