IMG_20190109_120516
Foto: DELFI Aculiecinieks
"Kas ar mums notiek?" portālam "Delfi" raksta Andrejs no Dzelzavas. "Jā, ir 21. gadsimts, noris digitalizācija, bet valsts nav biznesa projekts," teic aculiecinieks, kurš vīlies par "Latvijas Pasta" (LP) lēmumu slēgt līdzšinējo Dzelzavas nodaļu, pārveidojot to par stundu ilgu pakalpojumu sniegšanu darbdienās bibliotēkas priekštelpā.

Andrejs raksta, ka Dzelzavā nav ne vēsts no drupām vai pamestības. Pagastā ir gan divas skolas, gan liels agrouzņēmums, kā arī ģimenes ārsts, aptieka, bibliotēka un divi veikali. "Veikali nesūdzas par apmeklētāju trūkumu," klāsta Andrejs.

Viņu ārkārtīgi pārsteidza nesen pastkastītē saņemtais "Latvijas Pasts" paziņojums, ka tiks pārveidota ierastā nodaļa un ka turpmāk pasta pakalpojumi būs pieejami vienu stundu "rīta agrumā" bibliotēkas priekštelpā – no pulksten 8 līdz 9. "Tā ir pasta karikatūra. Vai tad "Latvijas Pasts" vairs nav valsts īpašums? Valsts nav biznesa projekts, valstij ir sociāla funkcija. Kāpēc pasts vēlas attālināties no pakalpojumu lietotājiem?" sarūgtināts ir dzelzavietis.

Vīrietis akcentē, ka pagastā ir daudz cilvēku, kuri nekad nespēs pāriet uz pakalpojumu saņemšanu digitāli. Iemesls tam ir kā vecums, tā arī nabadzība: "Kurš drīkst atņemt tiem, kuri ar darbu šo visu radīja un uzturēja to mazumiņu pierastās ērtības? Vai tad viņi vairs nav šīs valsts pilsoņi?"

Uzņēmumā VAS "Latvijas Pasts" mierina, ka Dzelzavas nodaļu nav plānots slēgt. No 5. februāra iecerēts mainīt tās darbības modeli, darbalaiku un atrašanās vietu. "Taču iedzīvotājiem Dzelzavas pasta pakalpojumu sniegšanas vietā arī turpmāk būs ērti pieejami visi nepieciešamie pakalpojumi," sacīja uzņēmuma ārējās komunikācijas vadītāja Gundega Vārpa.

Pasta nodaļas pārveides lēmums pieņemts, apzinot pasta pakalpojumu pieprasījuma līmeni, kas ir zems. Jaunajā modelī paredzēts, ka pakalpojumi tiks sniegti atbilstoši iedzīvotāju reālajām vajadzībām. Vienlaikus gan uzņēmumā cer, ka sarunās ar Madonas novada domi, iespējams, izdosies saglabāt pilna spektra pasta nodaļas darbības modeli uz savstarpēji izdevīgiem nosacījumiem.

"Dzelzavas pasta nodaļā vidēji dienā tiek noformēts niecīgs pasta sūtījumu skaits, radot ikgadējos zaudējumus "Latvijas Pastam" vairāk nekā 12 000 eiro apmērā," sacīja Vārpa.

Neskaitot Dzelzavu, "Latvijas Pasts" par nerentablām atzinis vēl vairākas nodaļas, kur plānots mainīt darba modeli, tostarp Stāmerienā un Vestienā. Tādējādi "Latvijas Pasta" pakalpojumi tiek nodrošināti 431 pilna spektra pasta nodaļā un 187 pasta pakalpojumu sniegšanas vietās

Arī turpmāk nodaļās, kur mainīts darbības modelis, tai skaitā Dzelzavā, būs pieejami visi pasta pakalpojumi: vienkāršu un ierakstītu iekšzemes un pārrobežu vēstuļu korespondences saņemšana un nosūtīšana, iekšzemes un pārrobežu pasta paku saņemšana un nosūtīšana, pastmarku un aplokšņu iegāde, preses izdevumu abonēšana, iemaksas Pasta norēķinu sistēmas (PNS) kontā, naudas pārvedumu izmaksa, komunālo maksājumu un citu rēķinu apmaksa un komercpreču iegāde mazumtirdzniecībā.

Papildus jebkuram reģionu iedzīvotājam ir iespēja saņemt nepieciešamos pasta pakalpojumus savā dzīvesvietā, kā, piemēram, pastkaršu un vēstuļu nosūtīšanu, pastmarku un aplokšņu iegādi, sūtījumu piegādes pieteikšanu mājās un citus.

Pastnieka pakalpojums dzīvesvietā gan iepriekš jāpiesaka pa tālruni 23281136. Savukārt iespēja dzīvesvietā saņemt skaidras naudas izmaksu no PNS konta jāpiesaka pa tālruni 27892759, 67008001 vai 27008001.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!