Rīgas domes Satiksmes departaments piešķīris Vanšu tilta atjaunošanas iepirkuma līguma slēgšanas tiesības komersantam, kura piedāvātā līgumcena gandrīz četras reizes pārsniedz sākotnēji paredzētās izmaksas, noskaidroja portāls "Delfi".
Iepirkuma procedūras ziņojumā lasāms, ka iepirkumā pieteicās divi pretendenti. SIA "Tilts" piedāvāja Vanšu tilta kāpnes atjaunot par 409 392 eiro, neskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN), bet SIA "Rīgas tilti" – par 375 619 eiro, neskaitot PVN.
Tā kā "Rīgas tiltu" piedāvājums ir saimnieciski izdevīgāks, Satiksmes departamenta Iepirkumu komisija līguma slēgšanas tiesības uzticēja šim komersantam.
Satiksmes departaments iepriekš prognozēja, ka Vanšu tilta kāpņu pārbūve izmaksās ap 100 tūkstošiem eiro.
Vēstīts, ka Vanšu tilta kāpnes labajā Daugavas krastā ir slēgtas kopš 2018. gada marta, kad no tām atdalījās un nokrita kāpņu margu sānu nosedzošais dzelzsbetona bloks.
Rīga domes Satiksmes departamenta ieskatā mezgls bija sarūsējis, bet straujas gaisa temperatūras izmaiņu dēļ zaudēja noturību un lielā svara dēļ atdalījās no kāpņu konstrukcijas. Būvniecības valsts kontroles birojs šo versiju apšaubīja, jo temperatūras svārstības notiek katru gadu, bet nobrukšanas iemesls ir sliktais tilta kāpņu tehniskais stāvoklis.
Pašvaldības pieaicinātie eksperti no SIA "Inženierbūve" norādīja, ka situācija bija zināma ilgstoši. "Nokritušais panelis bija nokalpojis 37 gadus. Tas turējās uz stiegrām, kas laika gaitā sarūsējušas. Taču pašas kāpnes ir nestspējīgas," skaidroja "Inženierbūve" valdes priekšsēdētājs Ainārs Paeglītis.
Viņš atklāja, ka pēdējo reizi tiltu uzņēmums padziļināti pārbaudījis 2013. gada beigās. "Tilts nav kapu piemineklis, tas ir "Mercedes", kur regulāri jāliek iekšā nauda. (..) Var speciāli taisīt pētījumu par tilta stiprību, prognozējot tilta bīstamību nākamajos 20 gados. Šāds pētījums nav veikts, bet esam secinājuši, ka vismaz nākamos piecus gadus tilts ir drošs. Personīgi uzskatu, ka pēc pieciem gadiem varētu nobrukt margas, bet tiltam pāri varēs braukt tik un tā."