misc - 3289
Foto: F64

"Rīgas satiksmes" pagaidu valde sagatavojusi 2019. gada budžetu un, balstoties uz paredzētajām izdevumu pozīcijām, aprēķinājusi jaunu viena brauciena pašizmaksu 1,426 eiro (ar 12% PVN). Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (S) gan sola pašreizējo brauciena maksu nemainīt.

Viena brauciena pašizmaksa tiek aprēķināta prognozētās sabiedriskā transporta izmaksas dalot ar prognozēto pasažieru skaitu un klāt pierēķinot pievienotās vērtības nodokli 12% apmērā, kā to nosaka MK noteikumi Nr. 435 "Kārtība, kādā nosaka un kompensē ar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu saistītos zaudējumus un izdevumus un nosaka sabiedriskā transporta pakalpojumu tarifu".

Viena brauciena pašizmaksas aprēķinā tiek iekļauti tikai tie izdevumi, kas attiecas uz sabiedriskā transporta izmaksām. Tiem pieskaitot PVN 12% apmērā, summa veido 1,426 eiro.

  • Atalgojums ar VSAOI
    "Calibri",sans-serif;mso-fareast-font-family:"Times New Roman";mso-bidi-font-family:
    "Times New Roman";mso-ansi-language:LV;mso-fareast-language:LV;mso-bidi-language:
    AR-SA'>– 0,442 (35%)
  • Degviela
    "Calibri",sans-serif;mso-fareast-font-family:"Times New Roman";mso-bidi-font-family:
    "Times New Roman";mso-ansi-language:LV;mso-fareast-language:LV;mso-bidi-language:
    AR-SA'>– 0,083 (7%)
  • Elektroenerģija
    "Calibri",sans-serif;mso-fareast-font-family:"Times New Roman";mso-bidi-font-family:
    "Times New Roman";mso-ansi-language:LV;mso-fareast-language:LV;mso-bidi-language:
    AR-SA'>– 0,045 (4%)
  • Rezerves daļas
    "Calibri",sans-serif;mso-fareast-font-family:"Times New Roman";mso-bidi-font-family:
    "Times New Roman";mso-ansi-language:LV;mso-fareast-language:LV;mso-bidi-language:
    AR-SA'>– 0,094 (7%)
  • Amortizācija
    "Calibri",sans-serif;mso-fareast-font-family:"Times New Roman";mso-bidi-font-family:
    "Times New Roman";mso-ansi-language:LV;mso-fareast-language:LV;mso-bidi-language:
    AR-SA'>– 0,214 (17%)
  • Procenti par aizdevumiem
    "Calibri",sans-serif;mso-fareast-font-family:"Times New Roman";mso-bidi-font-family:
    "Times New Roman";mso-ansi-language:LV;mso-fareast-language:LV;mso-bidi-language:
    AR-SA'>– 0,036 (3%)
  • Elektroniskās norēķinu sistēmas uzturēšana un apkalpošana
    "Calibri",sans-serif;mso-fareast-font-family:"Times New Roman";mso-bidi-font-family:
    "Times New Roman";mso-ansi-language:LV;mso-fareast-language:LV;mso-bidi-language:
    AR-SA'>– 0,102 (8%)
  • Informācijas sistēmu uzturēšana un apkalpošana
    "Calibri",sans-serif;mso-fareast-font-family:"Times New Roman";mso-bidi-font-family:
    "Times New Roman";mso-ansi-language:LV;mso-fareast-language:LV;mso-bidi-language:
    AR-SA'>– 0,037 (3%)
  • Citi izdevumi (apdr., valsts nodevas un nodokļi, licences,ēku uzturēšana u.c.)
    "Calibri",sans-serif;mso-fareast-font-family:"Times New Roman";mso-bidi-font-family:
    "Times New Roman";mso-ansi-language:LV;mso-fareast-language:LV;mso-bidi-language:
    AR-SA'>– 0,220 (16%)

Līdzšinējā viena brauciena pašizmaksa tika aprēķināta 2014. gadā, un tā tika noteikta 1,175 eiro, tai skaitā PVN.

"Vienmēr esam uzsvēruši, ka Rīgas sabiedriskais transports pilda arī sociālo funkciju – bez maksas vai ar dažādām atlaidēm tajā pārvietojas gandrīz divas trešdaļas pasažieru. Tā tas arī paliks un pašvaldība turpinās dotēt minēto sabiedrības grupu pārvadājumus. Rīgas dome arī kompensēs starpību starp reālo brauciena pašizmaksu un biļetes cenu tiem pasažieriem, kuri par braucienu maksā pilnu summu," norāda Ušakovs.

Kā zināms, vienas biļetes cena autobusos, trolejbusos un tramvajos ir 1,15 eiro, bet pērkot pie vadītāja – divi eiro.

Jaunā pašizmaksa ir iesniegta apstiprināšanai Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijai, kura minēto jautājumu plāno skatīt 27. februārī.

Jau vēstīts, ka "Rīgas Satiksmes" sabiedriskajā transportā bez maksas brauc 46% no pārvadātajiem pasažieriem. Pērn pirmajos trīs mēnešos braucienu "Rīgas satiksmes" transportā bija reģistrējuši 34,7 miljoni pasažieru, no viņiem par pilnu biļetes cenu braukuši 12%. Vidēji par vienu braucienu tika iekasēti 64 centi, lai gan biļetes cena ir 1,15 eiro.

Rīgas domes (RD) Finanšu un administrācijas lietu komitejai apstiprinot jaunu 22,5 miljonu eiro pašvaldības dotāciju "Rīgas satiksmei", Finanšu departamenta direktore Ilga Tiknuse arīdzan skaidroja, ka "Rīgas satiksmes" pārvadāto pasažieru skaits krīt, bet atlaižu saņēmēju skaits kāpj. Vienlaikus aug arī autoparka uzturēšanas izmaksas. Tāpat arī jāņem vērā, ka liela daļa pasažieru braucienu nemaz nereģistrē.

Tāpat vēstīts, ka "Rīgas satiksmes" pagaidu valde, sastādot budžetu, ir atradusi iespēju, kā ietaupīt 9,5 miljonus eiro. Galvenokārt ietaupīt plānots, atsakoties no dažādu remontdarbu izdevumiem, pamatlīdzekļu iegādes, ieguldījumiem informācijas sistēmās. Pagaidu valdes mērķis ir nodrošināt, lai pašvaldības nepieciešamā dotācija nebūtu lielāka par 2018. gada saņemto, kad no domes "Rīgas satiksmei" tika piešķirta 122 miljonus eiro liela dotācija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!