Pagājušajā gadā stacionāro fotoradaru atrašanās vietās gājuši bojā par 79% mazāk cilvēku nekā iepriekš, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) informācija.
2018. gadā fotoradaru vietās ceļu satiksmes negadījumu skaits bija samazinājies par 18%, smago ceļu satiksmes negadījumu skaits samazinājies par 27%, ievainoto skaits samazinājies par 36%, bet gājuši bojā par 79% mazāk cilvēku.
CSDD atgādina, ka Ministru kabinets drīzumā lems par turpmāko stacionāro fotoradaru uzstādīšanu. Ja valdība akceptēs radaru turpmāku izmantošanu, tad jau tuvākajā nākotnē CSDD būs jānodrošina papildu stacionāro fotoradaru izvietošana uz Latvijas ceļiem.
Tāpat nesen CSDD testa režīmā sākusi īstenot Latvijā vidējā braukšanas ātruma kontroles pilotprojektu. Sistēmas testēšana notiks līdz 1. aprīlim, kas nozīmē, ka šajā laikā administratīvā pārkāpuma protokoli autovadītājiem netiks noformēti.
Jau ziņots, ka ekspertu sagatavotais priekšlikums arī paredz, ka tuvākajos gados uz ceļiem varētu uzstādīt papildus 50 fotoradarus ar mērierīcēm, kā arī 50 fotoradarus-mulāžas.
Patlaban uz ceļiem izvietoti 100 stacionārie fotoradari, bet Valsts policijas rīcībā ir 12 pārvietojamie fotoradari.
Tāpat valsts plānojusi iegādāties arī citas mērierīces, kas konstatē aizliedzošo luksofora signāla neievērošanu. Šis projekts paredz trīs vietās stacionāros fotoradarus pielāgot ar luksofora kontrolieriem. Viens kontrolieris tiks izvietots fotoradarā Rīgā, Berģos, bet divas iekārtas būs Piņķos, apvedceļa Salaspils-Babīte abos virzienos. Arī šīs iekārtas darbosies līdzīgi kā stacionārie fotoradari, proti, ja autovadītājs neievēros aizliedzošo signālu, tad viņam nosūtīs paziņojumu par pieļauto pārkāpumu.
Patlaban valdība šo iekārtu iegādei galīgo zaļo gaismu vēl nav devusi.