Latvijas drošības dienesti tieslietu ministra Jāņa Bordāna (JKP) rīkotajā sanāksmē par Latvijas informatīvās telpas drošību un aizsardzību pauduši uztraukumu par to, kā informatīvo telpu veido un kropļo uzņēmums "Tet", kurā Latvijas valstij pieder 51%, (iepriekš "Lattelecom"), liecina ministra preses konferencē pēc sanāksmes teiktais.
Ministrs pauda sašutumu, ka [uzņēmuma] vadības izteikumi presē, ka visu nosaka tikai bizness, liecina – nekāda izpratnes par to, kas ir Latvijas informatīvā telpa, kāds ir uzņēmuma uzdevums un biznesa modelis un pie kādām sekām tas var novest, maiņa desmit gadu laikā tā arī nav notikusi. "Nostāja ir viena un tā pati – viss ir tikai bizness," noteica Bordāns, piebilstot, ka rodas iespaids, ka uzņēmuma vadībai vispār neinteresē kādas televīzijas pamatpakas tiek piedāvātas Latvijas sabiedrībai.
Bordāns bilda, ka valdībai beidzot būtu jārīkojas šajā jautājumā. Turklāt runa nav tikai par Krievijas valsts subsidēto kanālu nepārraidīšanu, bet arī par pamatpaketes proporcijām – kādi kanāli tajās ietverti.
Jau 2018. gada aprīlī toreiz vēl "Lattelecom" padomes priekšsēdētājs Gatis Kokins "RīgaTV 24" raidījumā "Preses klubs", diskutējot par iespējām ierobežot Krievijas propagandas televīzijas kanālus, norādīja, ka "Lattelecom" kā komerciāls uzņēmums to paši proaktīvi nedarīs. Toreiz viņš to argumentēja ar klientiem, kas negatīvi izsakās par šādu varbūtību.
Viņš gan vienlaikus arī atzina, ka "propagandas situācija Latvijai ir nelabvēlīga, un ir pilnīgi skaidrs, ka kaut kas ir jādara".
Savukārt šogad aprīlī, tieši gadu vēlāk, nu jau "Tet" valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis intervijā portālam "Delfi" pauda pārliecību, ka cilvēkiem jābūt iespējai izvēlēties, ko skatīties, tostarp arī Kremļa propagandas kanālus. Gulbis skaidroja, ka, viņaprāt, cilvēki Latvijā ir gana izglītoti un spēj arī atšķirt, kas ir kvalitatīvs saturs un ne tik kvalitatīvs saturs. "Tam, ko sauc par propagandas ziņām, manuprāt, ir gana zemi reitingi. Šos raidījumus gandrīz neviens neskatās. Skatās šovus un seriālus, ja runa ir par krievu kanāliem. Un ir skaidrs jautājums – kas ir pareizā biznesa stratēģija? Mūsu tirgus daļa demonstrē to, ka mūsu biznesa stratēģija ir pareiza. Citi, kas varbūt nav ar tik ambicioziem mērķiem, var atļauties biznesā startēt ar politiskiem paziņojumiem," sacīja Gulbis.
No Gulbja atbildēm varēja noprast, ka Krievijas propagandas kanālus turpinās translēt.