Rīgas domes Satiksmes departaments informē, ka saskaņā ar Latvijas valsts standartā "Tiltu inspekcija un pārbaude ar slodzi" noteikto, visiem Rīgas tiltiem un satiksmes pārvadiem reizi piecos gados tiek veikta galvenā inspekcija. Pērn tika veiktas 16 speciālās inspekcijas, šogad tās plānotas 23 objektiem, portālu "Delfi" informēja departamentā.
Inspekcijās konstatēts, ka visu Rīgas tiltu stāvoklis no nestspējas viedokļa vērtējams kā atbilstošs normatīvo dokumentu noteiktajām slodzēm.
Rīgā ir 35 tilti, 60 satiksmes pārvadi un estakādes, 14 gājēju tilti un pārvadi, 27 tuneļi. Ikdienas uzturēšanas darbi 2018. gadā izmaksāja 3,9 miljonus eiro. Ikdienas uzturēšanas darbus veic SIA "Rīgas tilti".
2019. gadā ir uzsākta satiksmes pārvada pār dzelzceļu pie dzelzceļa stacijas Brasas pārbūve, turpināti remontdarbi Salu tilta kompleksā – Bieķengrāvja estakādes, Lucavsalas satiksmes pārvada, satiksmes pārvada pār Krasta ielu, tilta pār Bieķengrāvi remontdarbi, tāpat notiek Vanšu tilta kāpņu atjaunošana. Tuvākajās dienās plānots atsākt satiksmes pārvada pār dzelzceļu Augusta Deglava ielā remontdarbus.
Visiem tiltiem, satiksmes pārvadiem un tuneļiem speciālās inspekcijas saskaņā ar LVS 190-11 veic sertificēti speciālisti, kas tiek noskaidroti iepirkuma rezultātā.
Sertificēti speciālisti veic detalizētu visu konstrukciju apsekošanu, nestspējas aprēķinus, tajās ievērtējot slodzes – pašsvars, ikdienas satiksmes slodze, gājēju slodze, projekta slodze, kustīgo slodžu dinamiskā iedarbība utt.
Izmantojot izstrādāto tilta konstrukcijas matemātisko modeli tiek aprēķinātas slodžu darbības ierosinātās piepūles un pārvietojumi un noteikta tilta nestspēja un tās atbilstība "Ceļu satiksmes noteikumi" noteiktajām slodzēm un LVS EN 1991-3 noteiktajām slodzēm.
Savukārt tiltu, satiksmes pārvadu un tuneļu ikdienas uzturēšanas darbu ietvaros jāpievērš pastiprināta uzmanība būvēm, kurām kopš to būvniecības nav veikts kapitālais remonts.
Tāpat tiek veikti dažādu konstrukciju lokāli remontdarbi, asfaltbetona seguma remonts, brauktuvju un ietvju attīrīšana no sniega un kaisīšana ar pretslīdes materiāliem, lietusūdens atvades sistēmas un sūkņu staciju uzturēšana, brauktuvju un ietvju, zālienu kopšana vasarā, zāles pļaušana, liftu uzturēšana, navigācijas zīmju uzturēšana un citi darbi.
Jau vēstīts, ka iekšlietu ministram Sandim Ģirģenam ("KPV LV") ir aizdomas, ka arī citos objektos Rīgā, līdzīgi kā nesen uz laiku satiksmei slēgtajā Deglava satiksmes pārvadā, ir slikta drošības situācija.
25. aprīļa rītā pēc Ģirģena rīkojuma Deglava ielas pārvads tika slēgts satiksmei, izraisot pamatīgus satiksmes sastrēgumus šajā Rīgas daļā.
Par situāciju attiecībā uz Deglava pārvada daļēju slēgšanu, ko ministrs otrdien, 14. maijā, LNT raidījumā "900 sekundes" nodēvēja par epopeju, viņš teica: "Mēs redzam, ka nav viss normāli ar drošību. Rīgas domes Satiksmes departaments nav laicīgi reaģējis uz bīstamām situācijām".
Kā paziņoja Valsts policijas vadītājs Ints Ķuzis, tilts tika slēgts līdz brīdim, kad Rīgas dome iesniegs Būvniecības valsts kontroles birojam (BKVB) dokumentus, lai tas varētu pārliecināties par šī objekta drošību.
Pēc nepieciešamo dokumentu izvērtēšanas, BVKB, Deglava iela satiksmes pārvada projektētāja SIA "Inženierbūve", Valsts policijas, Rīgas domes Satiksmes departamenta un SIA "Rīgas satiksme" pārstāvji vienojās no 4. maija atjaunot sabiedriskā un operatīvā transporta kustību pār Augusta Deglava ielas satiksmes pārvadu.