Jūrmala - 2
Foto: F64
Limbažu novada iedzīvotāji ir satraukti par AS "Skulte LNG Terminal" dabasgāzes termināļa un cauruļvada būvniecības ietekmi uz vidi un zemi, pēc sabiedriskās apspriedes ar iedzīvotājiem pastāstīja novada domes priekšsēdētājs Didzis Zemmers (ZZS).

Vienlaikus viņš norādīja, ka sabiedriskās apspriedes laikā Vides pārraudzības valsts birojs saņēma vairākus jautājumus, kuriem atbildes nevarēja sniegt, bet solījās atbildēt tuvākajā laikā.

Zemmers atzīmēja, ka sabiedriskā apspriede noritēja vairāk kā diskusija, kurā cilvēki pauda arī sašutumu par projekta ietekmi uz zemi un vidi. Sarunās piedalījās arī pārstāvji no tūrisma vietām, kuri ir nobažījušies par tūristu sarukumu pēc dabasgāzes termināļa un cauruļvada būvniecības.

Tāpat diskusijās ar iedzīvotājiem tika apspriests jautājums par kompensācijām, kas būtu jāizsniedz zemes īpašniekiem par to teritorijas izmantošanu būvniecībai. Taču konkrētas detaļas netika izrunātas, norādīja Zemmers.

Jau ziņots, ka sestdien Vides pārraudzības valsts birojs Limbažos rīkoja sabiedrisko apspriešanu par "Skulte LNG Terminal" sašķidrinātās dabasgāzes termināļa un cauruļvada būvniecības ietekmi uz vidi, liecina Vides pārraudzības valsts biroja publiskotā informācija.

"Skulte LNG Terminal" iecerējis sašķidrinātās dabasgāzes termināļa izbūvi Rīgas jūras līcī, Skultes ostas akvatorijas ziemeļrietumos, 2,5 kilometru attālumā no krasta. Sašķidrinātās dabasgāzes terminālī plānots pieņemt piegādes kuģus ar ietilpību no 40 000 kubikmetriem līdz 174 000 kubikmetriem.

Savukārt gāzes pārvadīšanai plānots izbūvēt pazemes gāzes cauruļvadu ar kopējo trases garumu apmēram 39,5 kilometri no Skultes ostas līdz Inčukalna pazemes gāzes krātuvei. Aptuvenais garums zemūdens cauruļvadam līdz krasta zonai būs 5,5 kilometri, zem kāpu zonas - 0,5 kilometri, bet sauszemes pazemes cauruļvada garums būs apmēram 33,5 kilometri.

Izejas mezglam no jūras caur kāpu zonu līdz trasei "VIA Baltica" piedāvāti trīs trases alternatīvi risinājumi, kuri izvietoti starp apbūvētajām teritorijām "Ārņi" un "Lauči". Savukārt Limbažu, Sējas un Krimuldas novados piedāvāti divi trases varianti ar trīs apakšvariantiem.

Uzņēmuma pārstāvis pastāstīja, ka projekts vēl ir sākuma stadijā, tāpēc pagaidām runāt par konkrētiem projekta īstenošanas termiņiem vai investīcijām ir pāragri. Šāda informācija precīzāk varētu būt zināma tuvāko mēnešus laikā.

Kompānija "Skulte LNG Terminal" reģistrēta 2016.gadā, un tās pamatkapitāls ir 42 000 eiro. Kompānijas īpašnieki un patiesā labuma guvēji nav uzrādīti, liecina "Firmas.lv" dati.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!