Pienāks brīdis, kad trolejbusu Rīgā vairs nebūs – tie ir pirmie rindā uz noņemšanu, kad sāks darboties lētāks videi draudzīgs transports, "Rīgas satiksmes" (RS) pārstāve Baiba Bartašēviča pirmdien apliecināja LNT raidījumā "900 sekundes".
"Trolejbuss, jā, ir videi draudzīgs, bet tai pašā šī te vadu infrastruktūra jāuztur un par to jārūpējas. Ja ir videi draudzīgs autobuss ar nulle izmešiem, tad protams šis veids būs galvenais, jo ir lētāks," norādīja RS pārstāve.
Pašlaik Rīgā 17 maršrutos cilvēkus pārvadā 260 trolejbusi. Vēl 2012. gadā to bija vairāk nekā trīssimts. Gada laikā trolejbusu kopēji nobrauktais attālums ir iespaidīgs: vairāk nekā 10 miljoni kilometru. Savukārt, pārvadāto pasažieru skaits ir vairāk nekā 40 miljoni cilvēku gadā.
Trolejbusi no ielām nepazudīs uzreiz, stāstījusi Bartašēviča. Rīgā pasažierus pārvadā vēl diezgan jaunu trolejbusu, tāpēc paies vismaz divpadsmit gadi, līdz tie būs nokalpojuši savu laiku.
Jau tagad ir maršruti, kur trolejbusus aizstājuši citi transporta veidi. Piemēram, uz Zaķusalu šobrīd trolejbusa vietā kursē mikroautobuss. Iespējams, trolejbusus varētu aizstāt ar ūdeņraža autobusiem. Tiesa, joprojām nav zināms, kad sāks darboties jau uzbūvētā ūdeņraža uzpildes stacija, atzīmējusi RS pārstāve.
Trolejbusi Rīgā sāka darbu 1947. gadā un pa Latvijas galvaspilsētas ielām tie braukā jau 72. gadu. Pasaulē pirmās trolejbusu līnijas tika ierīkotas 20. gadsimta sākumā un šobrīd trolejbusi sastopami visā pasaulē 318 pilsētās, 47 valstīs eksistē vismaz pa kādai trolejbusu līnijai.