Konkursā tiks izraudzīts valdes priekšsēdētājs, valdes loceklis attīstības un komercjautājumos, valdes loceklis finanšu jautājumos, valdes loceklis infrastruktūras jautājumos un valdes loceklis ekspluatācijas jautājumos.
"Rīgas satiksme" palika bez valdes pēc Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) sāktās iepirkumu lietas. KNAB sāka kriminālprocesu saistībā ar trim "Rīgas satiksmes" veiktajiem iepirkumiem - par 2016.gada zemās grīdas tramvaju iepirkumu, kura kopējā summa bija 62 597 477 eiro, 2013.gada iepirkumu par trolejbusu piegādi, kura kopējā summa bija 131 646 135 eiro, kā arī 2013.gadā veikto iepirkumu par autobusu piegādi, kura kopējā summa bija 75 808 297 eiro. Kriminālprocesā tiek izmeklēta amatpersonu kukuļošana un noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana.
Pēc lietas sākšanas visa toreizējā valde atkāpās no amatiem. Uzņēmuma valdē strādāja priekšsēdētājs Leons Bemhens, toreizējais Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins, Jūrmalas domes deputāte Larisa Loskutova (S), Baldones novada domes deputāts Andrejs Požarnovs ("Gods kalpot mūsu Latvijai"), kā arī partijas "Gods kalpot Rīgai" biedre Inese Švekle. "Rīgas satiksmei" tika iecelta pagaidu valde, kuras sastāvs laika gaitā mainījās, bet pašlaik to vada Ernests Saulītis un tajā strādā arī Armands Krūze, Juris Švanders un Jakrins.
Tagad ir izsludināts konkurss uz valdes locekļu vietām, pretendentiem izvirzot garu prasību sarakstu. No "Rīgas satiksmes" valdes locekļu kandidātiem tiek gaidīta darba pieredze vadošā amatā komercsabiedrībā, kuras vidējais gada apgrozījums pēdējo trīs gadu laikā ir ne mazāk kā 5 miljoniem eiro gadā un darbinieku skaits ne mazāks par 50, augstākā akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība finansēs, ekonomikā, tiesību zinātnēs, uzņēmējdarbības vadībā vai inženiertehniskajās zinātnēs, valsts valodas un vismaz vienas svešvalodas zināšanas C līmenī.
Tāpat no pretendentiem tiek sagaidīta izpratne par korporatīvās pārvaldības principiem, tai skaitā Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) korporatīvās pārvaldības principiem un vadlīnijām, "Rīgas satiksmes" darbības jomu, pašvaldības kapitālsabiedrību darbību un to pārvaldi un kvalitātes vadības sistēmu valdību uzņēmumos.
Pretendentiem esot jābūt ar nevainojamu reputāciju, spējai pārstāvēt uzņēmumu sabiedrībā, augstai atbildības sajūtai, līdera dotībām, prasmei veidot komandu un strādāt komandā, precizitātei, analītiskai domāšanai, labām komunikācijas, argumentācijas un prezentācijas prasmēm, izcilām darbaspējām, motivācijai sasniegt rezultātus profesionālajā darbībā.
No uzņēmuma valdes locekļa kandidātiem tāpat tiek gaidīta pieredze finanšu plānošanā un vadībā, satiksmes un transporta jomā, transporta infrastruktūras pārvaldības jomā, nekustamo īpašumu pārvaldībā, pārdošanas vadībā un mārketingā un klientu apkalpošanā. Viņiem esot nepieciešama izpratne par būvniecības projektu vadību, inovāciju procesu, iepirkumu organizēšanu, personāla vadību, transporta plūsmu plānošanu, biznesa procesu digitalizāciju un kvalitātes sistēmu vadību uzņēmumos.
Kā citas prasības izvirzītas stratēģiskā domāšana, saskatīt kopsakarības vienotā ainavā ("big picture" skats), pārmaiņu vadības prasme, risku vadības iemaņas, projektu vadības iemaņas, spēja vadīt komandu, kas sastāv no spēcīgiem profesionāļiem, spēja paust neatkarīgu viedokli un būt prasīgam un nepiekāpīgam.
Kā papildus prasības kandidātiem uz "Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētāja amatu izvirzītas izcilas līdera dotības, spējas un pieredze komandas vadībā, kas sastāv no pieredzējušiem vadītājiem, pieredze stratēģiskajā plānošanā, publiskas uzstāšanās un pārliecināšanas spējas un spēja pārstāvēt uzņēmumu sabiedrībā.
Pretendentu pieteikumi tiek gaidīti līdz 7. novembrim. Kandidāti, kas tiks iekļauti konkursa komisijas akceptētajā īsajā sarakstā, tiks uzaicināti iesniegt redzējumu par "Rīgas satiksmes" attīstības perspektīvām, sniedzot ieskatu svarīgākajās prioritātēs un priekšlikumus to īstenošanai.
"Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētājam mēneša atlīdzība ir paredzēta robežās no 6138 līdz 7000 eiro bruto, bet valdes loceklim - 90% apmērā no valdes priekšsēdētāja noteiktās mēneša atlīdzības.
Kā uzsvērts sludinājumā, "Rīgas satiksmes" darbības vispārējais stratēģiskais mērķis ir sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus Rīgas pilsētas administratīvajā teritorijā, pārvaldīt un apsaimniekot Rīgas pilsētas maksas autostāvvietas ielu sarkano līniju robežās un piedalīties Rīgas pilsētas transporta infrastruktūras uzturēšanā un attīstīšanā.
Uzņēmuma misija esot nodrošināt pieejamu, drošu un ilgtspējīgu sabiedriskā transporta sistēmu, autotransporta un stāvvietu pakalpojumus, vienlaicīgi veicinot ekonomikas izaugsmi un dzīves kvalitātes uzlabošanos Rīgā, savukārt vīzija - mūsdienīgs un sociāli atbildīgs uzņēmums. "Rīgas satiksmes" darbības virzieni ir vienota maršrutu tīkla pārvaldīšana, pasažieru pārvadāšana, autostāvvietu apsaimniekošana un transporta noma.