Delfi foto misc. - 70461
Foto: F64

Kultūras ministrija (KM) piedāvā pārskatīt reklāmas tirgus regulējumu, lai mediji – vietējā satura veidotāji – varētu vairot ieņēmumus no reklāmas izvietošanas, tā, atbildot uz Ministru prezidenta Krišjāņa Kariņa (JV) 11. novembra rezolūciju, rosina KM. Novembra sākumā valdības vadītājs uzdeva kultūras ministram Naurim Puntulim (NA) līdz novembra beigām sniegt redzējumu un konkrētus priekšlikumus Latvijas informatīvās telpas stiprināšanai un masu mediju daudzveidības nodrošināšanai.

Kā portālu "Delfi" informēja Kultūras ministrijā, tā piedāvā pārskatīt reklāmas tirgus regulējumu, tajā skaitā meklēt tehnoloģiski neitrālus regulatīvos risinājumus un uzsākt diskusijas par "digitālo nodokli", stiprināt sabiedriskos medijus un pabeigt to iziešanu no reklāmas tirgus, paredzot šim solim visa nepieciešamā finansējuma apmēru, paredzēt atbalstu drukātajiem medijiem un abonētās preses piegādei, palielināt finansējumu sabiedriski nozīmīga satura veidošanai komercmedijos, izveidot un nodrošināt Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (SEPLP) darbību, izveidot Mediju politikas konsultatīvo padomi un nodrošināt pastāvīgu tās iesaisti mediju politikas izstrādē, kā arī stiprināt KM Mediju politikas kapacitāti.

Vienlaikus ar uzdevumu ministram sniegt konkrētus priekšlikumus Kariņš (JV) arī aicināja Nacionālās elektroniskās plašsaziņas līdzekļu padomi (NEPLP) rīkoties sabiedrības interesēs un, izmantojot tās rīcībā esošos instrumentus, stiprināt kvalitatīvu ziņu daudzveidību un pieejamību. Kariņa ieskatā televīzijas kanālu LNT un TV3 īpašnieka "All Media Baltic" lēmums likvidēt LNT kanālu un reorganizēt abu TV kanālu ziņu dienestus ir izgaismojis Latvijas mediju vides vājās vietas un līdzšinējās mediju politikas nepilnības.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!