Tā kā šobrīd viens no populārākajiem preču un pakalpojumu reklamēšanas veidiem ir sadarbība ar satura veidotājiem, jeb influenceriem, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) 2019. gadā īstenoja uzraudzības projektu "Situācijas izpēte, uzraudzība par "influenceru" mārketingu sociālajos tīklos un ieteikumu izstrādāšana", un saziņas vietnē "Instagram" konstatēja četras nozīmīgas pārkāpumu grupas, portāls "Delfi" uzzināja PTAC.
PTAC konstatēja, ka "influenceri" nenorāda informāciju par publicētā satura komerciālo raksturu – attiecīgās informācijas veidošana un publicēšana ir apmaksāta, sponsorēta vai citādi materiāli motivēta, reklāma ir maldinoša, piemēram, reklāma, kuras ietvaros produktam tiek piedēvētas neesošas "brīnumainas" īpašības, netiek ievērotas īpašās reklāmai noteiktās prasības, piemēram, enerģijas dzērienu un uztura bagātinātāju jomā, kā arī daudzos gadījumos nebija nodrošinātas iespējas patērētājiem noskaidrot komercprakses īstenotāju identificējošu informāciju.
Īstenojot principu "Konsultē vispirms", tika organizētas tikšanās ar "influenceru" mārketinga jomas pārstāvjiem, veikta individuāla saziņa ar konkrētiem "influenceriem" un publicētājiem, kā arī citi pasākumi tirgus dalībnieku informēšanai par tiesību aktu prasībām un konstatētajiem pārkāpumiem.