Foto: LETA

Varētu lemt par papildu atbalsta mehānismu jaunāko klašu skolēnu attālinātām mācībām, izriet no izglītības un zinātnes ministres Ilgas Šuplinskas (JKP) sacītā intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Panorāma".

Viņa sacīja, ka šobrīd tiek intensīvi strādāts pie programmas 1.-6. klasei, jo eksperti jau iepriekš esot prognozējuši, ka šajās mācību klasēs attālinātās mācībās varētu nodrošināt veiksmīgi vien daļēji.

Ministre teica, ka šīs nedēļas laikā būs skaidrība, vai tiks piedāvāts kāds papildu atbalsta resurss tieši šajā vecumposmā.

Šuplinska sacīja, ka noskaņojums pēc pirmās attālināto mācību dienas ir ļoti labs. Viņa atzina, ka skolas ir izvēlējušās dažādus modeļus, kā labāk strādāt.

Politiķe uzsvēra, ka Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) monitorē situāciju, savukārt trešdien, 25. martā, būs pieejami pirmie direktoru novērojumi. "Tad droši vien arī spēsim runāt par to, kuras platformas tomēr bija veiksmīgākās," viņa atzina.

Kā vēstīts, Valsts izglītības satura centrs (VISC) vadītājs Guntars Catlaks pauda, ka kopumā pirmā attālināto mācību diena ir izdevusies, lai arī dienas gaitā nācies saskarties ar dažādiem izaicinājumiem.

Dienas gaitā vairākas e-platformas saskārās ar pārslodzi, visiem cenšoties vienlaikus reģistrēties un ievietot apjomīgus materiālus. Catlaks akcentēja, ka attālinātas mācības nav klātienes stundu pārnešana digitālā formātā, tāpēc nepieciešams plānot laiku, lai visi skolotāji vienas klases skolēniem neuzdotu darbus pulksten 9 no rīta un neprasītu atbildes tajā pašā dienā līdz plānoto mācību stundu beigām.

Viena no platformām, kas šodien regulāri bija pārslogota, bija "E-klase", kas pamatā tiek izmantota saziņai, bet stundu tiešsaistes risinājumus nepiedāvā. IZM portāla "E-klase" pārstāvji skaidroja, ka pirmdien noticis tieši tas, par ko ticis runāts iepriekš – pilnīgi visi un uzreiz gribējuši strādāt ar "E-klasi". Portālā uzsvēra, ka sistēma kopumā darbojas, bet no konkrēta lietotāja viedokļa – nestabili.

Aptaujātie skolēnu vecāki norādīja, ka kopumā tehniskās sistēmas darbojušās labi, lai arī bieži "uzkārušās". Lielu pārpratumu par to lietošanu neesot, tomēr mācību procesa nodrošināšana sākumskolēniem, lai tas nekļūtu par tīru formalitāti, prasīja lielu vecāku iesaisti, kas ir visai grūti savienojuma pat ar attālinātu darbu un neiespējama gadījumā, ja darba dēvēji vecākiem joprojām prasa ierašanos darbā klātienē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!