liepas liepziedi
Foto: Shutterstock

Rīgas domes Satiksmes departaments aicina iedzīvotājus līdz 15. aprīlim piedalīties sabiedriskajā apspriešanā par plānotajām izmaiņām Brasas pārvada pārbūves un modernizācijas plānā, kura gaitā pie Gaujas un Miera ielas paredzēta 28 liepu un vienas kļavas nociršana, vietā iestādot 26 Latvijas dižliepas, portāls "Delfi" noskaidroja pašvaldībā.

Departaments vēsta, ka pērn tika sākta Brasas pārvada pārprojektēšana, lai jau šajā vasarā varētu sākt tā pārbūvi.

Projektēšanas procesa gaitā pieņemts lēmums par četru metru platu veloinfrastruktūras izbūvi uz pārvada vienā tilta pusē Brīvības gatves virzienā, savukārt otrā tilta pusē gājējiem plānots atvēlēt pusotru metru platu gājēju ietvi.

"Ņemot vērā, ka esošā pārvada gabarīti neatbilst mūsdienu prasībām un valstī noteiktajiem būvniecības standartiem un diennaktī to šķērso līdz 34 000 transportlīdzekļi, no tiem 2500 kravas transports, 400 autobusi un tramvaji, projekts paredz četrus metrus platu brauktuves joslu," norādīja departamenta pārstāve Ilze Dimante.

Līdz ar to Brasas pārvads ar tām piegulošajām ielām pilda būtisku savienošanas funkciju, un modernizācijas laikā plānots to paplašināt vairāk nekā par metru, tāpēc tagad izsludināta sabiedriskā apspriešana par koku izciršanu.

"Lai rastu labākos risinājumus, pēc labas pārvaldības principiem projektēšanas procesā tika iesaistīti sabiedriskās organizācijas pārstāvji no "Pilsēta cilvēkiem". Projekta izstrādes gaitā organizācijas ieteikumi tika ņemti vērā un, lai nodrošinātu vides pieejamību visiem satiksmes dalībniekiem, pieņemts lēmums par pārvada modernizāciju", pauda Dimante.

Viņa arī norādīja, ka ikvienas inženierbūves kalpošanas ilgums pēc tā izbūves ir vairāk nekā 100 gadu. Tādēļ ilgtermiņa risinājumus, paredzot infrastruktūru visiem satiksmes dalībniekiem, jāīsteno jau tagad, pārbūvējot un modernizējot veco un nokalpojušo Brasas pārvada infrastruktūru.

Sabiedriskās apspriešanas mērķis ir noskaidrot vietējo iedzīvotāju vēlmes un nepieciešamību. Satiksmes departaments sola, ka, ja apspriedes laikā iedzīvotāji uzskatīs, ka tilta modernizācijas ietvaros veloinfrastruktūras izbūve vai iekļaušana kopējā satiksmes infrastruktūrā nav nepieciešama, būvprojekta autoriem būs jāmeklē citi risinājumi.

Informācija par būvniecības ieceri un aptaujas lapas pieejamas Rīgas pilsētas būvvaldes mājaslapā www.rpbv.lv.

Aptaujas lapas iespējams aizpildīt un nosūtīt elektroniski portāla sadaļā e-pakalpojumi, nosūtīt pa pastu vai iemest dokumentu kastē pie Rīgas pilsētas būvvaldes Amatu ielā 4.

Pēc publiskās apspriešanas rezultātu apkopošanas būvvalde ziņojumu par publiskās apspriešanas rezultātiem virzīs izskatīšanai Rīgas domes Apstādījumu saglabāšanas komisijas sēdē.

"Delfi" jau ziņoja, ka, Rīgas domei atrisinot domstarpības ar būvniekiem, puses vienojās par būvdarbu atsākšanu šī gada martā. Brasas pārvada pārbūvi un modernizāciju iecerēts pabeigt 2023. gadā.

Zem Brasas pārvada pērn 11. decembrī tika atklāta divvirziena dzelzceļa pārbrauktuve, kas savieno Kluso ielu ar Gaujas ielu. Lai nodrošinātu drošu satiksmi pār pārbrauktuvi, ir slēgts Laktas ielas posms pie Brasas pārvada.

Satiksme pār Brasas pārvadu ir pilnībā slēgta, izņemot sabiedrisko transportu.

Brasas pārvads pār dzelzceļu uzbūvēts un nodots ekspluatācijā 1959. gadā, tā kopējais garums ir 116 metri. Kopējās pārbūves darbu izmaksas ir 10,8 miljoni eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!