Rīgas pilsētas pašvaldībai piederošais uzņēmums "Rīgas satiksme" ārkārtējās situācijas laikā katru darba dienu papildus norīko 50 transportlīdzekļus, kas veic 215 sabiedriskā transporta reisus, portāls "Delfi" noskaidroja uzņēmumā.
Uzņēmuma pārstāvji skaidroja, ka ārkārtējās situācijas laikā centrāldispečera papildu pienākums ir sekošana līdzi sabiedriskā transporta salona piepildījumam.
Ziņas par salona piepildījumu dienas laikā pamatā pieņem no sabiedriskā transporta vadītājiem, kontrolieriem, kā arī no citiem avotiem – automātiskās pasažieru skaitīšanas sistēmas, klientiem un citiem speciālistiem.
Ja salona piepildījums pārsniedz pieļaujamo un pasažieri nevar ievērot pietiekamu distanci, dispečeri nekavējoties reaģē, norīkojot papildu transportlīdzekli maršrutā, uzsver "Rīgas satiksmē".
Centrāldispečeri nepārtraukti pieņem un reģistrē ziņojumus par sabiedriskā transporta kustības traucējumiem, ceļu satiksmes negadījumiem un citām situācijām maršrutos.
Vienlaikus viņi dod rīkojumus speciālistiem, kuri atbildīgi par sabiedriskā transporta kustības regularitāti, tehniskā stāvokļa nodrošināšanu un sabiedriskā transporta kustības sakārtošanu un atjaunošanu maršrutos. "Piemēram, ja kādam transportlīdzeklim atgadījušās tehniskas problēmas, centrāldispečers izplāno, kā transportlīdzekli nogādāt uz remontdarbnīcām un bojātā vietā norīkot citu transportu," skaidro uzņēmums.
"Rīgas satiksme" arī norāda, ka centrāldispečers strādā nepārtrauktā režīmā 24 stundas diennaktī. Vienā maiņā strādā seši speciālisti – viens vecākais un pieci centrāldispečeri. Naktī uz vietas strādā trīs centrāldispečeri, jo, lai arī sabiedriskais transports nekursē, tramvaja sliežu ceļš, kontakttīkls tiek apkalpots un parkos, depo notiek transportlīdzekļu labošanas, uzkopšanas un cita veida darbi, kā arī ir nepieciešams operatīvs atbalsts un palīdzība darbu organizēšanā.
Portāls "Delfi" jau ziņoja, ka Rīgas domes pagaidu administrācija 27. martā pieņēma lēmumu uz ārkārtējās situācijas laiku atcelt lielāko daļu no atlaidēm sabiedriskajā transportā, lai mazinātu pasažieru plūsmu un ierobežotu Covid-19 izplatību.
Šā gada martā Rīgas sabiedriskajā transportā pārvadāts 7,961 miljons pasažieru, kas ir par 38,4% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn.
Uzņēmums aicina iedzīvotājus pēc iespējas mazāk sociāli kontaktēties un izmantot sabiedrisko transportu ārkārtējās situācijas laikā tikai tad, ja nav citas alternatīvas. Covid-19 izplatības mazināšanai "Rīgas satiksme" aicina iedzīvotājus palikt mājās, pārvietoties kājām vai braukt ar velosipēdu.