Līdz 2017. gada beigām Rīgā jābūt piegādātiem visiem 20 jaunajiem zemās grīdas tramvajiem – to paredz arvien spēkā esošais "Rīgas satiksmes" (RS) līgums ar Čehijas kompāniju "Škoda Transportation". Līdz 2018. gada nogalē notikušajām skandalozajām aizturēšanām KNAB izmeklētajā krimināllietā par iespējamo korupciju RS iepirkumos, Rīga bija saņēmusi septiņus tramvajus. Latvijas Televīzijas raidījums "de facto" pārliecinājās, ka šobrīd nekursē neviens no tiem. "Rīgas satiksmē" kā iemeslus min tehniskas problēmas, kas liedz tramvajus pieņemt ekspluatācijā, un neskaidrību par to iegādes finansējumu.
Pirms trīs gadiem RS saņēma pirmo no 20 jaunajiem zemās grīdas tramvajiem, par kuru piegādi 2016. gadā noslēdza 62 miljonus eiro vērtu iepirkuma līgumu ar Čehijas uzņēmumu "Škoda Transportation". Dažus mēnešus vēlāk tas devās svinīgā izbraucienā, lai demonstrētu: zemās grīdas tramvaji nu brauc arī uz Imantu. Taču nu šis "Škoda 15T" tramvajs jau gandrīz gadu stāv "Rīgas satiksmes" 5. tramvaju depo, konkrētāk – tā ražošanas un sagataves cehā.
Līdzīgi noticis ar gadu vēlāk, 2018. gada pavasarī uz Rīgu atvesto tramvaju. Pasažierus tas pārvadāja no 2018. gada septembra līdz pagājušā gada jūnijam, bet kopš tā laika tiek turēts depo. Vēl četri tādi paši trīs sekciju tramvaji – katrs 2,7 miljonus eiro vērts – Rīgā nonāca 2018. gada rudenī, taču ekspluatācijā nav bijuši vispār.