Delfi foto misc. - 75026
Foto: Publicitātes attēli

Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" vajadzībām valsts pārņem Latvijas Universitātei (LU) piederošu 0,0262 hektāru zemesgabalu Rīgā, Jelgavas ielā 1, otrdien lēma valdība.

Zemesgabalu 43 298 kvadrātmetru platībā LU no valsts pārņēma 2013. gada jūlijā, lai nodrošinātu studiju procesam nepieciešamās infrastruktūras uzlabošanu un attīstību.

2014.gadā ir veikta nekustamā īpašuma sadale, ņemot vērā Rīgas domes 2010. gada 13. aprīļa saistošos noteikumus "Torņakalna administratīvā centra teritorijas izmantošanas un apbūves saistošie noteikumi" un Rīgas domes 2010.gada 13.aprīļa lēmumu "Par Torņakalna administratīvā centra teritorijas detālplānojuma apstiprināšanu", ar kuriem nekustamajam īpašumam tika noteiktas ielu sarkano līniju robežas.

Ņemot vērā minētos Rīgas domes saistošos noteikumus un lēmumu, lai nodalītu teritorijas ielu sarkanajās līnijās, ar LU piekrišanu un pamatojoties uz Rīgas pilsētas pašvaldības lēmumu par zemes ierīcības projekta nepieciešamību un nosacījumiem zemes ierīcības projektam, tika veikta nekustamā īpašuma sadale, izveidojot jaunus nekustamos īpašumus, tostarp nekustamo īpašumu, kura sastāvā esošā 0,0262 hektāru zemes vienība visā tās platībā atrodas aizsargjoslas teritorijā gar ielu - sarkano līniju.

Ievērojot, ka atbilstoši Aizsargjoslu likumam teritorija ielu sarkanajās līnijās ir neapbūvējama, no nekustamā īpašuma atdalītais 0,0262 hektāru īpašums nevar tikt izmantots LU studiju procesam nepieciešamās infrastruktūras uzlabošanai un attīstībai.

Īpašums ir nepieciešams valstij "Rail Baltica" projekta īstenošanai.

Satiksmes ministrijas izstrādātais rīkojuma projekts paredz nodot atpakaļ bez atlīdzības valsts īpašumā un Satiksmes ministrijas valdījumā LU piederošo nekustamo īpašumu Rīgā - zemes vienību 0,0262 hektāru platībā.

Pamatojoties uz Satiksmes ministrijas piesaistītās pilnsabiedrības "RB Latvija" izstrādātajiem tehniskajiem risinājumiem, secināts, ka nekustamais īpašums nepieciešams "Rail Baltica" projekta realizācijas nodrošināšanai. Atbilstoši Dzelzceļa likumam īpašums tiks iekļauts valsts publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras zemes nodalījuma joslā.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026. gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!