Partija 'KPV LV', kura izgāzās Rīgas Domes vēlēšanās savu priekšvēlēšanu kampaņas organizēšanu par 126 tūkstošiem eiro bija uzticējusi veidot ēdināšanas firmai, svētdien ziņoja TV3 raidījums "Nekā personīga".
Raidījums izpētījis, ka 126 000 eiro maksāti reklāmas tirgū nezināmai firmai. Kompānijas atskaites nonākušas raidījuma rīcībā un dažas pozīcijas izskatoties mākslīgi sadārdzinātas.
Arī "KPV LV" biedru vidū radušās aizdomas par valsts finansējuma patieso izlietojumu. 70 biedri ierosināja sasaukt partijas pilnsapulci, lai prasītu atskaiti par naudas izlietojumu un iespējams veiktu izmaiņas valdē. Tomēr šonedēļ kļuva zināms, ka sapulce atcelta, kas bija pārsteigums arī dažiem valdes locekļiem. Partijas biedriem ir jautājumi, vai divu videoklipu filmēšana patiešām izmaksāja 30 tūkstošu eiro. Nav arī skaidrs, kāpēc līdzās vairākiem simtiem suvenīru ar partijas logo, ko izgatavoja cita firma, identiski suvenīri bija jāpasūta arī firmai "Thumbs up media line".
Vēl 10 000 eiro šīs firmas radošais direktors saņēmis par tekstu rediģēšanu sociālajos medijos "Facebook" un "Twitter", lai gan "KPV LV" ir vairāki cilvēki, kuri šo darbi veic uz līguma pamata, tajā skaitā sabiedrisko attiecību speciāliste Inese Ozoliņa, kura par darbu šogad saņēmusi 17 000 eiro, ziņo raidījums.
Par dalību Rīgas domes ārkārtas vēlēšanās "KPV LV" izšķīrās vasarā. Partijas valde lēma, ka mēra kandidāts būs Ralfs Nemiro un viņam vienpersoniski arī ļāva izraudzīties kampaņas organizētājus. Neraugoties uz deviņu valdes locekļu lemto, vēlēšanās netērēt vairāk kā 170 tūkstošus, kampaņā patiesībā izdeva divas reizes vairāk un Rīgas Domē partija tā arī neiekļuva.
Visdārgākā partijai bijusi tieši priekšvēlēšanu kampaņas plānošana un organizēšana. Svarīgākais darbs priekšvēlēšanu laikā uzticēts ēdināšanas uzņēmumam, kas darbību pēdējos trijos gados praktiski nav veicis, un reģistrēts kādā dzīvoklī Ķengaragā. Reklāmas tirgū kompānijas "Thumbs up media line" vārds, kam "KPV LV" par kampaņu samaksāja 126 398 eiro ir svešs.
"Thumbs up media line" projektu direktors Toms Barons Lūķis, taujāts par pēdējo lielo reklāmas pakalpojumu, ko ir sniedzis līdz "KPV LV" kampaņas organizēšanai vien norādījis, ka "visa informācija par mums ir atrodama publiskajā telpā, mums kā jaunam uzņēmumam politiskā pieredze šī ir pirmā. Bet kā par jebkuru klientu, mēs neizpaudīsim informāciju trešajām pusēm," sacījis reklāmas speciālists Lūķis.
Tikmēr "Nekā personīga" rīcībā ir nonākušas arī partijai sniegtās uzņēmuma atskaites. Vislielākās summas saņēmis tieši projektu direktors un radošais direktors pamatā par atbalstu kampaņas stratēģijas izstrādē un konsultācijām.
Radošā direktora vārdu partija gan neatklāj. Tomēr no vairākiem partijas cilvēkiem "Nekā personīga" saņēmis apstiprinājumu, ka "KPV LV" priekšvēlēšanu kampaņu veidoja un uzraudzīja Ēriks Stendzenieks. Par darbu kampaņā radošajam direktoram maksāti nepilni 30 tūkstoši eiro. Un līgums ar viņu slēgts kā ar juridisku personu.
Tikmēr reklāmas speciālists visu noliedzis: "Ak, dievs! Cik man šito jautājumu nav uzdevuši! Nu, beidziet mani saistīt ar "KPV LV" kampaņu," sacījis Stendzenieks.
Tas gan ir pretstatā partijas valdes locekļa Laura Zīverta redzētajam, kurš raidījumam apliecināja, ka Stendzenieks kopā ar ēdināšanas firmu vienā no darba grupām ieradās un prezentēja savu iespējamo vīziju kampaņai.