MISC 2.0 - 2989
Foto: LETA

No šā gada 1. novembra līdzšinējā Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) valsts sekretāre Līga Lejiņa būs Valsts izglītības satura centra (VISC) vadītāja, savukārt VISC vadītājs Guntars Catlaks vadīs IZM Politikas iniciatīvu un attīstības departamentu (PIAD), portāls "Delfi" uzzināja ministrijā.

Abiem ierēdņiem ir apritējis viens termiņš konkrētajā amatā, tāpēc, izvērtējot IZM prioritātes, nolemts stiprināt PIAD, un Catlaks sevi ir apliecinājis kā spilgtu stratēģi un konceptuālu jautājumu risinātāju.

Savukārt VISC darbībā, kas pārvalda arī kompetenču pieejas ieviešanu, uzrauga projekta "Skola 2030" realizāciju, nepieciešamas strukturālas izmaiņas un operatīvāka lietu administrēšana, strikti ievērojot sasniedzamos rezultātus noteiktos laika termiņos, kur noderēs Lejiņas lielā administratīvā pieredze, vēsta ministrijā.

Izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska (JKP) pateicas abiem ierēdņiem par darbu un sagaida labus rezultātus arī viņu jaunajās pozīcijās.

Savukārt IZM valsts sekretāra pienākumus no 1. novembra pildīs Jānis Volberts.

Volbertam ir pieredze valsts pārvaldē, strādājot IZM, Ekonomikas ministrijā, Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā, kā arī vadot nevalstisko organizāciju "Sabiedrība par atklātību – Delna".

Latvijā un ASV iegūtā izglītība pārmaiņu un procesu efektivitātes vadībā kombinācijā ar finanšu un juridisko izglītību ļaus Volbertam nodrošināt IZM darba uzdevumu efektīvu izpildi un darba nepārtrauktību, uzsver IZM.

Ministrijā norāda, ka izglītības un zinātnes ministres Ilgas Šuplinskas (JKP) svarīgākā prioritāte Krišjāņa Kariņa (JV) valdības deklarācijā ir izglītības kvalitātes stiprināšana, tāpēc pamatā tiek turpinātas sāktās nozares reformas, pārskatot resursu izlietojuma efektivitāti, cilvēkkapitāla nodrošinājumu un ataudzi, centrā liekot bērna, jaunieša un studenta spēju un talantu attīstīšanu.

Pie būtiskākajiem izpildītajiem darbiem tiek minēta kompetenču pieejas standartu izstrāde, jauns modelis doktorantūras studijām un akadēmiskā personāla ataudzei, pedagogu un akadēmiskā personāla atalgojuma pakāpeniska kāpināšana, jaunu valsts pētījumu programmu uzsākšana un pētniecības resursu intensificēšana Covid-19 seku mazināšanai.

IZM akcentē, ka "pasaules ievērību ir izpelnījies ārkārtas situācijas risinājums izglītībā "Tava klase"", kā arī norāda, ka "turpinās digitalizācijas procesi: vienotas mācību platformas veidošana, digitālās pratības kursi, digitālo mācību līdzekļu un platformu izstrāde".

Tajā pašā laikā atsevišķās IZM struktūrvienībās, līdzīgi kā augstākās un vispārējās izglītības sistēmā, nepieciešami strukturāli pārkārtojumi un efektīvāka cilvēkresursu pārvaldība.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!