Iedzīvotāju sašutums par to, ka jāmaksā ne tikai par patērēto, bet arī kaut kur pazudušo ūdeni, ilgst jau gadu desmitiem. Līdz šim apsaimniekotāji un ūdensapgādes uzņēmumi tikai plātīja rokas, vainojot negodīgus patērētājus un ūdens skaitītāju verificētājus. Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) atklājis, ka "Rīgas ūdens" uzstādītie skaitītāji rāda kļūdainus datus un uzlicis galvaspilsētas pašvaldības uzņēmumam naudassodu. Izrādās, "Rīgas ūdens" arī līdz šim problēmu apzinājies, bet nomainīt skaitītājus apņēmies tikai pēc PTAC aizrādījuma, svētdien, 1. novembrī, vēsta TV3 raidījums "Nekā personīga".
Šī gada sākumā publiski pirmo reizi izskanēja aizdomas, ka "Rīgas ūdens" skaitītāji daudzās mājās ir nepareizi. "Nekā personīga" ziņoja, ka arī namos ar skaitītājiem dzīvokļos, kuros nevar iejaukties, kopējais mājas skaitītājs rāda lielāku patēriņu.
Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktore Baiba Vītoliņa raidījumam teic, ka iestādei jau vairākus gadus regulāri bijušas ļoti daudzas patērētāju sūdzības par ūdens zudumiem, par to, kādi rēķini tiek piestādīti un, tā kā mēs esam arī metroloģiskās uzraudzības institūcija, tad mēs saskatījām, ka viens no riska objektiem šajā ķēdītē faktiski ir šie skaitītāji, pēc kuriem tiek noteikts, cik tad iedzīvotājiem kopā būs jāmaksā un tie ir daudzdzīvokļu māju ievades skaitītāji.