"Rail Baltica" projekts līdz šim ir bijusi abstrakta vīzija un tikai retais spēj iztēloties, kā jaunais sliežu ceļš ietekmēs pilsētu. Pirms sešiem septiņiem gadiem, kad valdība konceptuāli izlēma, ka jaunās sliedes ies arī cauri Rīgai, tā brīža pilsētas vadība ar Nilu Ušakovu priekšgalā necīnījās par pilsētas iedzīvotāju interesēm. Sapulcēs piedalījās tikai pilsētas ierēdņi. Tagad projekts sāk ieņemt redzamas aprises. Iedzīvotāji un arhitekti sāk celt trauksmi, ka dzelzceļa trase sašķels pilsētu. Izvēlēti būvniecībā lētākie, taču iedzīvotājiem neērtākie risinājumi, svētdien, 1. novembrī, informē TV3 raidījums "Nekā personīga".
"RB rail" negrasās piekāpties prasībai Imantā sliedes būvēt uz estakādes, arī Satiksmes ministrija un Rīgas dome uzskata, ka mainīt dzelzceļa trases projektu nav pamata.
Dzelzceļam jāpiemērojas iedzīvotāju interesēm, nevis iedzīvotājiem jāsamierinās ar dzelzceļu. "Rail Baltica" būvniecībā cauri Rīgai šis princips ir ignorēts, uzskata arhitekti.