Rīgas domes Satiksmes un transporta komiteja pirmdien, 2. novembrī, lēma ierīkot pagaidu velojoslas uz Aleksandra Čaka un Marijas ielām.
Pēc gandrīz trīs stundu ilgas komitejas sēdes deputātu vairākums nobalsoja par pagaidu jeb eksperimentālo velojoslu izveidi Čaka un Marijas ielās. Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs deputātiem solīja, ka velojoslas varēs sākt lietot šī gada 1. decembrī.
Tā kā deputāti nespēja vienoties par vienu konkrētu piedāvāto Satiksmes departamenta risinājumu velojoslām, deputāti uzdeva Satiksmes departamentam izstrādāt drošu variantu visām iesaistītajām pusēm, piemēram, ņemot vērā arī SIA "Rīgas satiksme" un citu ieinteresēto pušu vajadzības.
Satiksmes departamenta pārstāvji savā prezentācijā vairākkārtīgi uzsvēra, ka tā kā patlaban notiekošais Čaka ielas remonts ir tikai seguma atjaunošanas darbi, velojoslas tur nebija plānots ierīkot, taču nenoliedza, ka to ir iespējams izdarīt.
"Rīgas satiksmes" valdes loceklis Jānis Golubevs norādīja, ka uzņēmumā kritiski vērtē priekšlikumu uz Čaka ielas veidot velojoslas, to pamatojot ar sastrēgumstundām un pašvaldības mērķi cilvēkiem likt atradināties no privātā autotransporta, pārsēdinot viņus sabiedriskajā.
Vairākkārtīgi arī sēdes laikā izskanēja deputātu aicinājums skatīt Čaka ielu kontekstā ar "Rail Baltica" ienākšanu Rīgā, kas paredz mainīt pašreizējo pilsētu ne tikai uz remontdarbu laiku, bet arī ilgtermiņā.
"Veloinfrastruktūra Rīgā ir ārkārtīgi nedroša, bet mums par to nav datu. Neparādās, cik velosipēdisti ir zaudējuši dzīvību uz Rīgas ielām. Nav jācieš, lai gribētu labāku veloinfrastruktūru," skaidroja deputāte Agnese Logina (APP), reizē norādot uz nekonkrētiem pašreizējiem datiem, ko varētu mainīt šo velojoslu izveide.
Tāpat vairāki deputāti norādīja uz to, ka velojoslas varētu palīdzēt risināt Covid-19 pandēmijas satiksmes problēmas, tādējādi cilvēkiem nodrošinot vēl vienu veidu, kā droši un veselīgi nokļūt uz savu darba vietu, neizmantojot savu personīgo transportu.
Savukārt vairāki opozīcijas deputāti norādīja, ka nav skaidrs, cik ilgi norisināsies šis eksperiments un cik tas izmaksās Rīgas nodokļu maksātājam, jo neviena konkrēta ideja sēdē netika sadzirdēta. "Šodien mēs varam daudz izteikties, bet neviens no mums, izņemot speciālistus, nevar pārliecinoši pateikt, vai risinājums darbosies vai nē," norādīja Andris Morozovs ("Saskaņa").
Jau vēstīts, ka viens no jaunās domes koalīcijas mērķiem ir nodrošināt iespēju ērti pārvietoties ar velosipēdu gan centrā, gan apkaimēs, tādējādi veicinot riteņbraucēju īpatsvara palielināšanās.