Laikā, kad situācija ar Covid -19 izplatību rada aizvien lielāku spriedzi sabiedrībā, Rīgas domes Labklājības departaments piedāvā atbalstu rīdziniekiem – tā ir gan praktiska rakstura palīdzība, gan psiholoģiskais atbalsts, kā arī īpašos gadījumos vienreizējs finansiāls pabalsts un daudzveidīgi citi sociālā atbalsta veidi, portālu "Delfi" informēja Rīgas domē.
Lai nodrošinātu psiholoģiskā un emocionālā atbalsta iespējas, Rīgas dome piedāvā zvanīt krīžu un konsultāciju centram "Skalbes" pa diennakts krīzes tālruņiem 67222922 vai 27722292, kur tiek sniegta profesionāla psihologa pakalpojumi. Speciāli jauniešiem, kuri jūtas vientuļi un apmulsuši un vēlas aprunāties, ir izveidots e-pasts domajutidari@riga.lv, savukārt senioriem, kas joprojām ir lielāka Covid-19 riska grupa, strādā atbalsta tālruņi 20224913, 25643438 un 29438355.
Tāpat Rīgas dome piedāvā risinājumus, kā rīkoties, nonākot grūtībās, kad patiešām trūkst līdzekļu, lai atrisinātu kādu problēmu. Lai uzzinātu informāciju, kā iespējams palīdzēt, jāzvana uz Rīgas Sociālo dienestu. Izvērtējot apstākļus, var tikt piešķirts krīzes pabalsts, tāpat arī palīdzība pašizolācijas ievērošanai, piesaistot hosteļu pakalpojumus vai citas iespējas.
Ja cilvēkam nav iespēju nokļūt uz veikalu, lai iegādātos pārtikas preces, var tikt piesaistīti brīvprātīgie no Latvijas Samariešu apvienības un Latvijas Sarkanā krusta, kā arī ir iespēja lūgt atbalstu paliec-majas.lv brīvprātīgo komandai, kas darbojas bez domes finansējuma.
Papildus Rīgas domes Sociālo jautājumu komiteja vērš uzmanību uz pēdējā laikā vēl vairāk aktuālo problēmu - cilvēki spiesti dzīvot vardarbīgos apstākļos un viņiem nav tādu sadzīves apstākļu, lai no tās izvairītos. Sazinoties ar Rīgas Sociālo dienestu, iespējams nekavējoties saņemt īslaicīgās uzturēšanās mītnes pakalpojumu vecākam ar bērniem.
Tāpat līdz ar šiem pakalpojumiem tiek piedāvāti maksas pakalpojumi – transports, lai nokļūtu no mājās no ārstniecības iestādes, vai arī jāpārved ar Covid-19 inficējies cilvēks. Bet, ja ir apstākļi, kad tiešām nav līdzekļu maksas pakalpojumam, arī šādos gadījumos var vērsties Rīgas Sociālajā dienestā krīzes pabalsta saņemšanai.
"Svarīgākais šajā laikā ir būt līdzatbildīgiem. Ja Jūs zināt kādu cilvēku, kurš ir nonācis grūtībās (nevar nomaksāt komunālos maksājumus, ir karantīnā un pats netiek pakaļ produktiem uz veikalu, ir psiholoģiski nomākts u.c.), lūdzu, nepalieciet vienaldzīgi, iesaistieties un palīdziet vai vismaz nododiet informāciju par palīdzības tālruņiem, kur var saņemt palīdzību, " aicina Sociālo lietu komitejas vadītājs Viesturs Kleinbergs (APP).
Plašāka informācija par sociālo atbalstu Rīgā iegūstama pa bezmaksas tālruni 80005055 un ld.riga.lv pie aktualitātēm saistībā ar Covid-19, kā arī var pēc palīdzības vērsties tieši Rīgas Sociālajā dienestā - informatīvais tālrunis darba dienās darba laikā – 67105048.
Jau vēstīts, ka no 9. novembra Latvijā ir izsludināta ārkārtējā situācija, kuras laikā ir noteikti dažādi stingri ierobežojumi.