Pirmos velosipēdistus uz Čaka ielas Rīgā varēja novērot jau īsi pēc tam, kad uz ielas tehnika bija samarķējusi iespējamās velojoslas. Rīgas domē portālam "Delfi" uzsver – tas ir pagaidu risinājums, tāpēc situācija uz ielas starp satiksmes dalībniekiem tiks vērtēta, taču reizē norāda – tās noteikti nebūs pēdējās velojoslas, ar ko jārēķinās.
Jau vēstīts, ka eksperimentālās velojoslas Čaka un Marijas ielās tiks ierīkotas no 1. decembra, vienojušies Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti.
Satiksmes departamentā portālam "Delfi" skaidro, ka velojoslu marķēšana tuvojas noslēgumam - ceturtdien joslu marķēšana gandrīz pabeigta visā Čaka ielas garumā, tuvāko nedēļu laikā tiks uzstādītas arī zīmes un pabeigti citi ar to saistītie darbi, bet velojoslas jau var izmantot.
Lai visi satiksmes dalībnieki varētu justies droši, velojoslas pirms un pēc sabiedriskā transporta pieturvietām tiks pārtrauktas, jo tur būs paredzētas sabiedriskā transporta "kabatas". Tas paredz to, ka velosipēda vadītājam būs jāapstājas un jādod ceļš sabiedriskajam transportam, kamēr tiks izlaisti un uzņemti pasažieri. Sabiedriskā transporta pasažieri tiek izlaisti pieturvietās pie trotuāra malas.
"Izdarīt secinājumus par šī eksperimenta rezultātiem gan vēl ir pāragri, jo līdz pat pavasarim Aleksandra Čaka ielā būs jāvērtē sabiedriskā transporta kustība, sastrēgumi, ietekme uz transporta plūsmu citās ielās, kā arī tas, cik daudzi velosipēdisti šo infrastruktūru izmantos," norāda departamenta pārstāvis Austris Keišs.
Reizē diskusijas sociālajos raisījušas bažas, ka līdz ar velojoslu ieviešanu ielā būs vēl lielāki sastrēgumi, ko daļa rīdzinieku jau "izbaudīja" trešdienas pēcpusdienā.
Domē uzsver – šis ir pagaidu risinājums. "Departaments veiks situācijas monitoringu un apkopos rezultātus par velobraucēju skaitu un satiksmes plūsmām. Pavasarī, apkopojot rezultātus, tiks pieņemts lēmums par turpmāko satiksmes organizācijas risinājumu Aleksandra Čaka ielā," skaidro Satiksmes un transporta komisijas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV).
Reizē jāatgādina, ka iniciatīvu portālā "ManaBalss" ir savākti 2000 paraksti pret velojoslām Čaka ielā, ko plānots iesniegt izskatīšanai Rīgas domē. Tur skaidro, ka normatīvajos aktos nav noteikta atsevišķa kārtība, kā tiek izskatītas šādas iniciatīvas, tomēr, ņemot vērā daudzos iedzīvotāju parakstus, plānots atsevišķi lemt par formu, kādā šo pilsonisko iniciatīvu domē skatīs.
Pulks uzsver, ka Čaka ielas velojoslas noteikti nebūs pēdējās – tuvākajā laikā ir plānots izveidot velojoslas Ērgļu ielā, posmā no Čaka ielas līdz Barona ielai, kā arī Čaka ielā no Ērgļu ielas līdz Pērnavas ielai. Tāpat jau vēstīts, ka iepirkumā uz Jorģa Zemitāna tilta līdz Gustava Zemgala gatvei plānots izveidot velojoslas.
"Nākamā gada būvdarbu sezonā ir plānots izveidot velojoslas Turgeņeva ielā un Dzirnavu ielas trūkstošajos posmos," piebilst Pulks.
Jau vēstīts, ka viens no jaunās domes koalīcijas mērķiem ir nodrošināt iespēju ērti pārvietoties ar velosipēdu gan centrā, gan apkaimēs, tādējādi veicinot riteņbraucēju īpatsvara palielināšanās.