Līdzīgi kā pirmajā lasījumā pirms nedēļas, arī izskatot un pieņemot kā steidzamus otrajā un galīgajā lasījumā grozījumus Izglītības likumā, kas definē attālinātas mācības, ceturtdien, 12. novembrī, Saeimā izvērtās kaismīgas debates vairāku stundu garumā. Opozīcijas pārstāvji pauda bažas, ka Covid-19 krīzes aizsegā Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) vēlas kā pastāvīgu normu skolās paredzēt attālinātas mācības, nenodrošinot pietiekamu atbalstu skolotājiem un vecākiem.
Par likuma grozījumiem ceturtdien nobalsoja 57 deputāti valdošās koalīcijas deputāti, pret bija 33 opozīcijas pārstāvji. Debates par šiem grozījumiem un priekšlikumiem otrajam lasījumam ilga vairāk nekā četras stundas. Grozījumi stāsies spēkā nākamajā dienā pēc to izsludināšanas.
Pēc debatēm pirmajā lasījumā un satraukuma sociālajos tīklos, ka ar attālinātu mācību nostiprināšanu kā pastāvīgu normu izglītības procesā vecākiem tiks uzlikta pārāk liela atbildība par bērnu izglītību, kā arī var tikt pazemināta izglītības kvalitāte, debates starp lasījumiem turpinājās arī atbildīgajā Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijā, kas bija šo likumu grozījumu sagatavotāja un iesniedzēja.