Tuvojoties brīvdienām, lielveikalos veidojas pircēju rindas - 1
Foto: DELFI
Saistībā ar valdības lēmumu brīvdienās atļaut tirgot tikai pirmās nepieciešamības preces, bet lielu daļu veikalos pieejamā preču klāsta pārdot liegt, jau piektdienas vidū vairākās tirdzniecības vietās Rīgā veidojas garas cilvēku rindas, novēroja portāls "Delfi".

Vidēji pie vienas kases rindā stāv 10-15 cilvēki.

Kā novēroja portāls "Delfi", pie veikala "Depo" automašīnu stāvvieta ir pilna, bet daži iepirkumu ratiņi vēl ir brīvi un cilvēki veikalā nedrūzmējas.

Foto: DELFI

Savukārt tirdzniecības centrā "Bērnu pasaule" rindas pēc groziņiem varēja novērot jau ceturtdien, kad cilvēki pulcējās pirms veikala vārtiem un gaidīja, kad viņi drīkstēs iepirkties. Taču piektdienas vakarā "Bērnu pasaules" "Rimī" rosība jau bija sarukusi.


Atbilstoši valdības 1. decembra lēmumam ārkārtējās situācijas laikā brīvdienās un svētku dienās varēs darboties veikali, kuros drīkstēs tirgot tikai pirmās nepieciešamības preces, ar kurām tiek saprastas pārtikas preces, higiēnas preces un degviela, kā arī varēs darboties aptiekas, tostarp veterinārās aptiekas.

Tādējādi brīvdienās un svētku dienās veikalos nedrīkstēs tirgot tādas preces kā alkohols un cigaretes, kā arī, piemēram, degvielas uzpildes stacijās brīvdienās un svētku dienās nevarēs tirgot auto piederumus, tostarp logu mazgāšanas šķidrumu un eļļu, kā arī brīvdienās tirdzniecības vietās nevarēs iegādāties "Rīgas satiksmes" "e-talonu".

Piektdien gan sasaukta Ministru kabineta sēde, kurā plānots paplašināt pieejamo preču klāstu.

Latvijā ārkārtējā situācija ir izsludināta līdz 11. janvārim.

Savukārt "Rimi Latvija" paziņojis, ka, saskaņā ar veiktajiem grozījumiem Ministru kabineta šī gada 6. novembra rīkojumā "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu", lai nepakļautu ne sevi, ne arī citas personas inficēšanās riskam ar Covid-19 infekciju, stājas spēkā vairāki jauni noteikumi visos "Rimi" veikalos.

Visos "Rimi" veikalos vienam apmeklētājam tiek nodrošināta 15 kvadrātmetru platība un veikalā drīkst atrasties ne vairāk kā 20% no maksimāli iespējamā cilvēku skaita. Informācija par maksimāli pieļaujamo cilvēku skaitu, kas vienlaikus drīkst atrasties veikalā, ir norādīta pie veikala ieejas.

Tāpat ir samazināts arī iepirkumu grozu un ratu skaits, lai tas atbilstu maksimāli pieļaujamam cilvēku skaitam. Ja pie veikala ieejas nav pieejami brīvi iepirkumu grozi vai rati, nākamie pircēji veikalā nedrīkst ieiet.

Pārpratumu mazināšanai brīvdienās, "Maxima" aicina iedzīvotājus iepazīties ar jaunajiem noteikumiem, kas nosaka, ka veikalos brīvdienās un svētku dienās būs iespējams iegādāties tikai pārtikas un higiēnas preces, liedzot klientiem iegādāties alkoholiskos dzērienus, tabakas izstrādājumus, kā arī nepārtikas preces ar atsevišķiem izņēmumiem. Lai nodrošinātu operatīvu ierobežojumu ieviešanu veikalos, kopā ar veikala un apsardzes kolēģu atbalstu, "Maxima" veikalos tiks norobežotas atsevišķas preču zonas, atkarībā no preču izkārtojuma veikalā. Turklāt tirdzniecības vietās ir samazināts pieļaujamo klientu skaits veikalā, paredzot ne mazāk kā 15 m2 uz vienu apmeklētāju.

"Lai rūpētos par sabiedrības un darbinieku drošību, kopā ar pašvaldības policiju aicinām iedzīvotājus būs iecietīgiem un saprotošiem, jo esam mobilizējuši lielus resursus, lai šos valdības ierobežojumus ļoti operatīvi ieviestu praksē. Šobrīd aktīvi strādājam, lai informētu par izmaiņām gan savus 7500 darbiniekus, no kuriem lielākā daļa jeb 6000 strādā tieši tirdzniecībā, gan sabiedrību kopumā. Covid-19 izplatības mazināšanai īpaši nozīmīga ir savstarpējā sadarbība, tāpēc aicinu iedzīvotājus rūpēties par savu, ģimenes un apkārtējo veselību, un dodoties uz veikalu, ievērojot luksofora principu – apmeklēt veikalu tad, kad ir vismazākā iedzīvotāju plūsma, lai kliedētu pircēju blīvumu un neveidotu rindas ārpus veikala. Vienlaikus aicinu iepirkties atbildīgi un izmantot attālinātu iepirkšanās platformu www.barbora.lv, kurā preču pasūtīšana un piegāde ir nodrošināta arī brīvdienās un svētku dienās," stāsta "Maxima Latvija" vadītājs Viktors Troicins.

"Maxima" izmaiņas īstenos trīs līmeņos:

1. Veidos plašu informatīvu kampaņu dažādos komunikācijas kanālos, lai sasniegtu pēc iespējas plašāku klientu skaitu un izvairītos no iespējamiem pārpratumiem brīvdienās;

2. Fiziski norobežos atsevišķas preču zonas visos 176 "Maxima" veikalos;

3. Liegs iespēju brīvdienās un svētku dienās norēķināties par atsevišķu kategoriju precēm, kā, piemēram, alkoholiskiem dzērieniem, tabakas izstrādājumiem un nepārtikas precēm.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!