Pēdējo trīs gadu laikā Latvijas iedzīvotāju interese par medijpratību pieaugusi par 23%
Foto: Shutterstock

Salīdzinot ar 2017. gadu, Latvijas iedzīvotāju interese par medijpratību pieaugusi par 23%, portālu "Delfi" informēja Kultūras ministrijas (KM) pārstāve Lita Kokale.

Ceturtdien, 17. decembrī, KM kopā ar tirgus un sociālo pētījumu aģentūru "Latvijas Fakti" prezentēja jaunā Latvijas iedzīvotāju medijpratības pētījuma rezultātus. Tie uzrāda, ka 3 gadu laikā būtiski pieaugusi Latvijas iedzīvotāju interese par medijpratību jeb prasmi kritiski izvērtēt mediju sniegto informāciju, atpazīstot uzticamu informāciju no viltus ziņām. Šogad interesi par medijpratību apliecina vairākums pētījuma dalībnieku – 58%, kas ir par 23% vairāk nekā 2017. gadā.

"Šis rādītājs sniedz mums pārliecību, ka aizvadītajos 3 gados īstenotā mediju politika ir devusi pozitīvus rezultātus," akcentē KM valsts sekretāres vietniece starptautisko lietu, integrācijas un mediju jautājumos Selga Laizāne, vienlaikus vēršot uzmanību arīdzan uz lomu, ko medijpratības sekmēšanā spēlē sociālo mediju patēriņa un nozīmes pieaugums sabiedrībā, kā arī medijpratības starptautiskās popularitātes kāpums.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!