Otrdien konstatēts, ka ne no gaisa, ne no jūras naftas plankums vairs nav redzams. "Patlaban naftas plankums ir neitralizējies, taču mēs nezinām, kādā tieši veidā. Pie šādiem daudzumiem nafta var sakulties ar ūdeni un izšķīst, var nogrimt dibenā vai iztvaikot," norādīja Veita.
Tagad gan operācijas fokuss ir mainījies, jo saņemta informācija, ka no Būtiņģes termināļa pazudis naftas uzpildes cauruļvads, kurā atrodas liels daudzums naftas. "Cauruļvads no termināla "ir norāvies", taču tas automātiski noslēdzas un patlaban tam būtu jāpeld pa ūdens virsu. Operācijas fokuss ir mainījies un Jūras spēku kuģi "Jelgava" un "Astra" Latvijas pusē meklē šo cauruļvadu," pastāstīja Veita.
Jau ziņots, ka pirmdien Lietuvā no uzņēmuma "Orlen Lietuva" piederošā Būtiņģes termināļa Baltijas jūrā noplūdusi viena līdz divas tonnas jēlnaftas. Tas noticis, atvienojoties termināļa cauruļvadam, pa kuru tikusi sūknēta nafta. Noplūdušās naftas plankums jūrā bija aptuveni 3,7 kilometrus garš un 100 metrus plats, un tas vēja un straumju ietekmē no Lietuvas nokļuva Latvijas ūdeņos.
Būtiņģes naftas termināļa peldošā platforma atrodas 1,3 kilometrus no Lietuvas-Latvijas robežas un 7,3 kilometrus no krasta.