Sākot ar 1. janvāri, sabiedriskie mediji izies no reklāmas tirgus. Latvijas Televīzija (LTV) sagatavojusi informāciju, skaidrojot, ko tas nozīmē Latvijas Televīzijas skatītājiem.
Naktī no 31. decembra uz 1. janvāri komercreklāmas no abu mediju ēteriem pazudīs. Sabiedrisko mediju saturu varēs patērēt bez komercreklāmu pauzēm, tomēr būs izņēmumi.
Latvijas Televīzijas satura pašreklāmas no LTV1, LTV7 un LTV interneta platformām un arī portāla Lsm.lv nepazudīs, taču komercreklāmas un televeikala skatlogi – gan. Tiesa, LTV varēs izvietot otra sabiedriskā medija – Latvijas Radio – pašreklāmas, un arī Latvijas Radio varēs izvietot LTV pašreklāmas.
No Jaunā gada LTV programmas plānojums pieļaus elastīgāku formātu izvēli un veidošanu – būs gan pavisam īsa formāta informatīvi izglītojošs saturs, gan nestandarta garuma raidījumi un filmas. Sabiedrisko mediju portālā Lsm.lv un satura atskaņotājā Replay.lv, un LTV mājaslapā vairs nebūs komercreklāmu baneru un komercreklāmas nepārtrauks video saturu.
Latvijas Televīzijas un Latvijas Radio darbību ārpus reklāmas tirgus regulēs Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) un abu sabiedrisko mediju vadības kopīgi izstrādātās vadlīnijas un jaunais Sabiedrisko mediju likums.
No Jaunā gada Latvijas Televīzijai būs vienkāršāk plānot satura veidošanu ilgtermiņā, jo piešķirtais finansējums ļaus rēķināties ar konkrētiem ieņēmumiem un sabiedriskajai televīzijai vairs nebūs jācīnās par reklāmdevēju līdzekļiem.
Tas nenozīmē, ka Latvijas Televīzija necīnīsies par skatītāju interesi – arī Jaunajā gadā LTV piedāvās saturu visām sabiedrības grupām, arvien vairāk uzmanības pievēršot oriģinālsaturam digitālajā vidē, skaidro LTV.