Kopš 9. novembra, kad valstī izsludināja ārkārtējo situāciju, Veselības inspekcija (VI) saņēmusi 30 sūdzības sabiedrības veselības jomā, aģentūru LETA informēja VI sabiedrisko attiecību speciāliste Maira Kalniņa.
Astoņu iesniegumu izskatīšana vēl nav pabeigta. Iedzīvotāji VI sūdzas par iespējamiem distancēšanās un individuālās aizsardzības līdzekļu lietošanas pārkāpumiem, par skaistumkopšanas salonu un sporta klubu darbību.
Kalniņa norāda, ka trijos gadījumos informācija nodota tālākai izskatīšanai arī Valsts policijai par personām, kuras atsakās ievērot noteiktos ierobežojumus valstī, turpinot sniegt pakalpojumus.
Ārkārtējās situācijas laikā saņemti 23 iesniegumi par epidemioloģiskās drošības pārkāpumiem Covid-19 aspektā veselības aprūpē - gan par slimnīcām un tur veiktiem vai neveiktiem testiem, iespējamu inficēšanos slimnīcā, izrakstīšanu no slimnīcas ar Covid-19 pozitīvu testu, problemātiku sazināties ar slimnīcā ievietotiem radiniekiem un par saziņas grūtībām ar ārstiem, par komunikācijas problēmām, kad ārsti telefoniski nesniedz radiniekiem informāciju un tamlīdzīgi, atzina VI pārstāve.
Sūdzības saņemtas arī par ambulatorajiem pakalpojumiem, kad pacienti atsakās lietot sejas masku, ārstniecības personas nelieto masku, par drūzmēšanos un distances neievērošanu, par grūtībām telefoniski sazināties ar ārstu.
Šajā pašā periodā saņemti 520 telefona zvani, no kuriem 121 saistīts ar dažādiem jautājumiem par Covid-19 pandēmiju. Kalniņa piebilda, ka šī ir tikai reģistrēto zvanu daļa, saņemot zvanus uz norādītajiem klientu apkalpošanas telefona numuriem, bet tiek saņemti zvani arī uz citiem darbinieku tālruņa numuriem, kur zvani netiek fiksēti.
VI pārstāve uzsvēra, ka ārkārtējās situācijas laikā ir pieņemti arī divi lēmumi par Covid-19 inficētu personu piespiedu izolēšanu ārstniecības iestādē, jo viņi nepakļāvās ārstēšanai un pašizolācijai dzīvesvietā, tā apdraudot citu cilvēku un sabiedrības veselību.