Čaka ielas velojosla - 5
Foto: LETA

Pagaidu velojosla Čaka ielā Rīgā, kas tika izveidots kā eksperiments, kas ilgs vēl līdz aprīlim, noteikti savienosies ar citām velojoslām, veidojot kopīgu velotīklu visā pilsētā, tā Rīgas domes Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas jautājumu sēdē trešdien pauda Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs.

Sēdes laikā Reinbaham jautājumu uzdeva deputāts Jakovs Pliners (LKS), kurš vēlējās noskaidrot, kas tālāk notiks ar Čaka ielu un tur esošajām velojoslām.

Reinbahs pauda, ka departaments strādā, lai izveidotu tādu pilsētas infrastruktūru, lai lietotājs varētu aizbraukt no punkta "a" uz punktu "z" pēc iespējas ātrāk, drošāk un ekoloģiskāk.

"Šāda velojosla Čaka ielā ir veltīta tam, lai praksē pārbaudītu, kā mēs varam sadarbību starp dažādu transporta veidu vadītājiem un lietotājiem izveidot tā, lai neviens no tiem nebūtu zaudētājs," norādīja Reinbahs.

Savukārt pilsētas mērs Mārtiņš Staķis (APP) ceturtdien "Facebook" tiešraidē, kurā atbildēja uz iedzīvotāju jautājumiem, norādīja, ka šis nav eksperiments par velojoslām, bet gan par pilsētvidi – kādā pilsētā vēlamies dzīvot.

"Mēs redzam, ka sastrēgums Čaka ielā nav visu dienu – gan velojosla, gan sabiedriskais transports var tur sadzīvot vismaz 22 stundas diennaktī. Lielākais sastrēgums ir no 17-18 virzienā centrs –Purvciems. Jautājums ir, kā mēs varam mainīt luksoforus, lai sabiedriskā transporta kustība netiek kavēta," norādīja mērs.

Tāpat viņš uzsvēra, ka automašīnu skaits Čaka ielā ir samazinājies. Iespējams, to rosinājusi Covid-19 izplatība un aicinājums vairāk strādāt no mājām, bet arī tiek pieļauta versija, ka autobraucēji izvēlējušies citas ielas, pa kurām pārvietoties, vai automašīnu vietā izmanto sabiedrisko transportu, norādīja Staķis.

"Varbūt eksperiments parādīs, ka satiksme jāatgriež iepriekšējā situācijā – bez velojoslām. Bet mani iedvesmo vēstules no iedzīvotājiem, kas pauž, ka viņiem vairs nav bail ar velo parādīties uz ielas vai parādīties ar bērniem uz ielas," skaidroja mērs.

Tāpat viņš ieskicēja šogad gaidāmās izmaiņas veloceliņu jomā, kam budžetā ir ieskicēta mērķdotācija, kas vēl nav apstiprināta, jo budžets vēl nav pieņemts.

Komitejā apstiprināts finansējums veloceliņa izbūvei Imanta-Daugavgrīva, kopumā 12 kilometru garumā, tāpat 5,5 kilometru garumā plānots izbūvēt veloceļu Centrs-Ziepniekkalns. 500 metru garumā izbūvēs veloceļu, kas savienos Dzirnavu ielas veloceliņu ar Skolas ielu.

Rīgas dome ir iesniegusi projektus Eiropas Atveseļošanās un noturības mehānismam, tostarp arī par kopumā 216 kilometru veloceliņu izbūvi. Kā norādīja mērs, iesniegti projekti gan par maģistrālo veloceliņu būvniecību, gan par savienojumiem ar tuvākajām pilsētām, kā arī par veloceliņiem, kas sazarojas apkaimēs, lai, piemēram, var atbraukt ar tramvaju līdz galapunktam un ar velosipēdu nokļūt mājās.

Šie, tāpat kā citi domes iesniegtie projekti Atveseļošanās mehānismam gaida apstiprinājumu no Eiropas Komisijas. Plānots, ka tas varētu ilgt līdz šī gada aprīlim.

Jau vēstīts, ka Čaka ielas velojoslas atklāja 1. decembrī. Eksperimenta mērķis ir veikt satiksmes kustības un iedzīvotāju apmierinātības mērījumus, lai pavasarī pieņemtu datos un mērījumos balstītu lēmumu par pastāvīgas veloinfrastruktūras izveidi Čaka ielā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!