Tālruņa līnijas darba laiks būs katru darba dienu no pulksten 9 līdz pulksten 17, vēstīts Covid-19 informatīvajā mājaslapā.
Tālruņa līnija izmantojama tikai un vienīgi, lai nodrošinātu iedzīvotāju reģistrēšanu vakcīnas saņemšanai. Jautājumus saistībā ar veselību iedzīvotāji tiek aicināti uzdot savam ģimenes ārstam, iepriekš portālam "Delfi" atgādināja Veselības ministrija (VM).
VM aicina iedzīvotājus būt gataviem nosaukt savu personas kodu un vārdu uzvārdu, kā arī zināt otru telefona numuru, kuru norādīt pieteikumā, ja ir tāda nepieciešamība un vēlme.
"Tālruņa līnija tiek izveidota ar mērķi, lai atvieglotu pieteikšanos tiem Latvijas iedzīvotājiem, kas objektīvu iemeslu dēļ nevar izmantot pieteikšanās vietni ," rakstīts Covid-19 mājaslapā.
Kopumā Latvijas iedzīvotāji varēs reģistrēties vakcīnas saņemšanai četros veidos: vietnē "www.manavakcina.lv"; zvanot pa bezmaksas tālruni; darba devēji varēs iesniegt savu darbinieku sarakstus (primāri iedzīvotāji tiek aicināti pieteikties individuāli, negaidot darba devēja rīcību); ar ģimenes ārstu palīdzību.
Tiesa, nevienam no pieteikšanās kanāliem nav paredzēta priekšrocība vakcinācijas secības plānošanā. Neatkarīgi no tā, vai pieteikums viena mēneša ietvaros tiks saņemts vietnē "www.manavakcina.lv" vai arī pa tālruni (vēlāk arī citos veidos), brīdī, kad vakcīnas būs pieejamas, šie dati tiks izmantoti vakcinācijas procesa plānošanai un organizēšanai, iepriekš norādīja VM.
Agrīnās pieteikšanās mērķis ir efektīvi plānot vakcinācijas kabinetu noslodzi un jaudu. Pirmie vakcīnas saņem tie iedzīvotāji, kas iekļauti prioritārajās grupās. Šobrīd no prioritārajām grupām jau tiek vakcinēti veselības iestāžu darbinieki, kā arī pakāpeniski tiks uzsākta sociālās aprūpes centru darbinieku un klientu vakcinācija.