barona iela, rīga, rīts, satiksme, skrituļdēlis, tramvajs, velo josla-001
Foto: DELFI

Jaunā Rīgas investīciju un tūrisma aģentūra darbību uzsāks aprīlī un tās mērķis būs pirmo piecu gadu laikā galvaspilsētai piesaistīt tiešo investīciju plūsmu vismaz viena miljarda eiro apmērā, preses konferencē pauda Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Investīciju nodaļas vadītājs Rolands Bogdanovs.

Jau vēstīts, ka dome rudenī pieņēma lēmumu sākt Rīgas Tūrisma attīstības biroja (RTAB) reorganizāciju, lai uz tās bāzes veidotu jaunu aģentūru, kas nodarbotos arī ar investīciju piesaisti.

Kā preses konferencē pauda Rīgas mērs Mārtiņš Staķis (PP), šādas aģentūras dibināšana bijis solījums gan no viņa pārstāvētās partijas priekšvēlēšanu laikā, gan arī no citu pozīcijas un opozīciju partijām. Lēmumu par šādas aģentūras izveidi trešdien pieņēma arī Rīgas domes sēdē.

Kā norādīja Staķis, aģentūru neveido "tukšā vietā", bet gan uz likvidējamās RTAB bāzes, saglabājot gan tur esošos darbiniekus, gan arī iestrādnes, kas jau birojā ir veiktas tūrisma jomā.

Tāpat darbiniekus plānots piesaistīt no citām reorganizētām un optimizētām domes struktūrām – ārlietu un investīciju pārvaldēm. Kopumā plānots, ka ar laiku aģentūrā darbosies 32 cilvēki.

Uz aģentūras vadītāja amatu plānots izsludināt konkursu, taču, lai aģentūra varētu uzsākt darbu, tajā līdz jaunā vadītāja atrašanai strādās vadītāja pienākumu izpildītājs.

Pašreiz budžetā aģentūras darbībai ir atvēlēti 2,4 miljoni eiro, taču nākotnē plānots pašvaldības dotāciju piesaistīt sasniegtajiem rezultātiem.

Jaunā aģentūra nodarbosies arī ar investīciju piesaisti un Rīgas tēla izveidi. Kā skaidroja Bogdanovs, galvaspilsētai līdz šim neesot bijis vienotas koncepcijas sava tēla izveidē, līdz ar to viens no aģentūras mērķiem būs pie tādas strādāt.

Tāpat jaunās struktūras mērķis būs pirmo piecu darbības gadu laikā galvaspilsētai piesaistīt tiešo investīciju plūsmu vismaz viena miljarda eiro apmērā. Līdzīgs rādītājs ir arī kaimiņu galvaspilsētām – Tallinai un Viļņai, norādīja Bogdanovs.

Tāpat liels aģentūras izaicinājums būs tūrisma apjoma pieauguma veicināšana, jo to pēdējā gadā ļoti nozīmīgi skāris Covid-19.

Lai gan daži no uzdevumiem pārklājas ar jau esošo Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA), plānots, ka abas sadarbosies un viena otru papildinās, lai varētu kopīgi darboties valsts un galvaspilsētas tēla popularizēšanā dažādos pasākumos, skaidroja Bogdanovs.

Jau vēstīts, ka jaunā iestāde veidota kā aģentūra, jo šī juridiskā forma nodrošina caurspīdīgāku un saprotamāku lēmumu pieņemšanu un projektu īstenošanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!