Pagājušā gada rudenī uzsākto eksperimentu, Aleksandra Čaka un Marijas ielās izveidojot pagaidu velojoslas, pagarinās līdz septembrim, pirmdien lēma Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas deputāti.
Pagaidu velojoslas sākotnēji bija plānots ieviest līdz 1. aprīlim. Taču sniegotie ziemas laikapstākļi un Covid-19 situācija ir mainījusi satiksmes dalībnieku plūsmu, tāpēc, lai iegūtu pilnvērtīgus datus, veloeksperimentu pagarinās līdz 1. septembrim.
Pa to laiku Satiksmes departaments turpinās darbu pie satiksmes plūsmas izmaiņu izvērtēšanas, kā arī izstrādās risinājumus satiksmes organizācijas izmaiņām. Līdz 15. jūnijam departamentam būs jāsniedz starpziņojums par jauno satiksmes organizācijas sistēmu.
Lai varētu salīdzināt satiksmes intensitāti Covid-19 laikā un pēc tā, patlaban vairākās vietās pie luksoforiem ir izvietotas kameras. Divas kameras izvietotas Čaka ielā, pa kamerai ir arī Lāčplēša un Tērbatas ielu krustojumā, kā arī Avotu un Lāčplēša ielu krustojumā. Tas darīts, lai vērotu transporta mezglu un modelētu satiksmes organizāciju.
Tāpat Čaka un Lāčplēša ielas krustojumā ir izvietots satiksmes dalībnieku skaitītājs.
Jau decembrī un janvārī tika koriģēts luksoforu savstarpējās koordinācijas plāns, pakārtojot to reālajai ielu posmu caurlaides spējai un ņemot vērā braukšanas joslu platuma samazinājumu. Pēc luksoforu savstarpējās koordinācijas plāna precizēšanas sabiedriskā transporta kavējumi pēcpusdienas pīķa stundās samazinājās vairāk nekā uz pusi.
Satiksmes departaments veica arī satiksmes plūsmu modelēšanu, analizējot, kā kreisā pagrieziena manevra aizliegšana uz Elizabetes ielu (rītā un vakarā) ietekmē satiksmes plūsmu Čaka ielā. Modelēšanas rezultātā secināts, ka aizliegt pagrieziena manevrus uz un no Čaka ielas nav lietderīgi, jo kopumā tiek vēl būtiskāk ietekmēta ielu noslodze piegulošajās ielās.
Informējot komitejas deputātus par centrā šovasar plānotajiem remontdarbiem, Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs informēja, ka satiksmes mierināšanas pasākumi plānoti Tērbatas ielā, turpināsies labiekārtošanas darbi Čaka ielā, remontdarbi Ģertrūdes, Valmieras un Bruņinieku ielās.
Jau vēstīts, ka lielākā daļa iedzīvotāju un uzņēmēju ir negatīvi noskaņota pret Čaka ielas pagaidu velojoslu. Reinbahs komitejas deputātiem norādīja, ka aptauja veikta īsi pēc eksperimenta ieviešanas.
65% aptaujāto iedzīvotāju uzskata, ka velojoslu izveides "eksperiments" rada sarežģījumus, bet 35% uzskata, ka tas ir ieguvums.
Uzņēmēji ir vēl negatīvāk noskaņoti pret velojoslu izveidi. 68% procenti uzņēmēju uzskata, ka velojoslu izveide rada sarežģījumus, bet 24% – ka tas ir ieguvums. 8% uzņēmēju uzskata, ka šis "eksperiments" neko nemainīs.
Viskritiskāk pret pagaidu velojoslu izveidi izturas Purvciema iedzīvotāji (72% ir drīzāk pret). Viņi pamatā izmantoto sabiedrisko transportu (40%) vai privāto auto (46%).
Aptauja veikta pagājušā gada decembrī un tās laikā aptaujāti 500 cilvēki. 42% aptaujāto pārvietojas ar personisko auto, 23% – ar sabiedrisko transportu, 29% – kājām, bet 5% – ar velosipēdiem.
Jau vēstīts, ka šogad Rīgā plānotas arī citas pagaidu velojoslas.