Liepājas ostā ir iebraucis Krievijas gāzesvada "Nord Stream 2" būvniecības darbu kuģis, kura īpašnieks ir iekļauts ASV sankciju sarakstos, vēsta TV3 raidījums "Nekā personīga".
Liepājas ostā 6. aprīlī iebraucis ledlauzis "Yury Topchev". Tas 1. aprīlī atstājis Vācijas ostas Mukranas ūdeņus, kas ir viena no bāzes vietām cauruļvada "Nord Stream 2" būvniecības darbiem.
"Yury Topchev" atbalsta darbos piesaistīts kuģim ar nosaukumu "Fortūna", kas ar īpašu aprīkojumu veic jaunā gāzes cauruļvada iegremdēšanu jūras dzīlēs. Kopš šī gada janvāra kuģis "Fortūna" ir iekļauts ASV sankciju sarakstos.
Arī Liepājā iebraukušā kuģa īpašnieks - kompānija "LLC KOK-SOK-HIM-TRANS" - ir pakļauta ASV sankcijām, kas tapa pēc Krievijas militārajām operācijām Ukrainā.
Kā vēsta raidījums, kuģa radara signāls rāda, ka tas šobrīd atrodas Liepājas kuģu remonta dokā, kur tam, visticamāk, tikšot veikta bortu krāsošana.
Ne Robežsardze, ne osta neuzņemas atbildību, ka būtu bijis jāvērtē ASV sankcionētam uzņēmumam piederoša kuģa iebraukšana Latvijas ūdeņos, atzīmē raidījums. Robežsardzē skaidrots, ka viņu cilvēki pārbaudot tikai kuģu apkalpes locekļu pases, bet par pārējo atbildot Ostas pārvalde. Savukārt Liepājas Ostas pārvaldē apgalvots, ka par atļauju kuģim ienākt teritorijā lemjot tikai un vienīgi Robežsardze.
Ārlietu ministrija savukārt skaidrojusi, ka Latvijas likumos Kriminālatbildība paredzēta par Eiropas Savienības un ANO sankciju pārkāpšanu. Savukārt finanšu nozares pārstāvji atzīmē, ka banku sektors ņem vērā arī ASV sankcijas, attiecīgi - ja, piemēram, šī kuģa īpašnieks, kas atrodas ASV "melnajā sarakstā", gribēs maksāt par kādiem pakalpojumiem Latvijas teritorijā, varot rasties problēmas.