misc - 3287
Foto: F64

Rīgas dome šodien atbalstīja grozījumus saistošajos noteikumos, atļaujot SIA "Rīgas satiksme" ieviest koda biļeti viedtālruņos.

Grozījumi saistošajos noteikumos par Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta lietošanu paredz paplašināt abonementa biļetes definīciju, nosakot, ka biļete var tikt ielādēta arī mobilajā lietotnē. Koda biļetes būs jauns norēķinu veids "Rīgas satiksmes" sabiedriskajā transportā, kas ļaus klientiem veikt norēķinus par braucieniem ar viedtālruni tiešsaistes režīmā.

Jaunais biļešu veids darbosies līdztekus esošajai e-talonu sistēmai.

Lai lietotu biļeti viedtālrunī, būs nepieciešams uzstādīt mobilo lietotni. Šajā lietotnē tiešsaistes režīmā varēs iegādāties vienreizējo brauciena biļeti un izmantot to, aktivizējot sabiedriskā transportlīdzekļa salonā, kur būs izvietots katram transportlīdzeklim unikāls kvadrātkoda identifikators. Gadījumā, ja transportā iekāps kontrolieris, pasažieris atvērs lietotni, kur būs redzama aktivizētā biļete, un uzrādīs to kontrolierim.

Šis jauninājums ļaus samazināt biļešu iegādei nepieciešamo laiku, novērsīs biļešu pieejamības un izmantojamības neērtības mazumtirdzniecībā, turklāt norēķiniem par sabiedriskā transporta izmantošanu nebūs nepieciešama skaidra nauda, uzsvēra domē.

Mobilajā lietotnē esošās biļetes derīguma termiņš būs trīs mēneši, atšķirībā no citām abonementa biļetēm, kuru derīguma termiņš ir 12 mēneši. Šāds termiņš noteikts saistībā ar nepieciešamību pielietot papildu drošības pasākumus attiecīgās biļetes datu nesējā, mazinot iespēju mobilajā lietotnē ierakstītās informācijas par biļetes kodu dešifrēšanu, tālāku pavairošanu vai simulāciju, kā arī ar nepieciešamajiem tehniskajiem resursiem iegādāto biļešu datu uzglabāšanai un uzturēšanai risinājuma ietvarā realizētajās informācijas sistēmas datubāzēs.

Jau ziņots, ka "Rīgas satiksme" sākusi koda biļetes lietojamības testus ar mērķi pārbaudīt jaunā veida biļetes lietojamību reālos apstākļos.

Kā domes sēdē deputātus informēja Rīgas domes Satiksmes komitejas vadītājs Olafs Pulks (JV), kopumā šīs sistēmas izstrāde izmaksāšot aptuveni 200 000 eiro, bet uzturēšana - 20 000 eiro, kas esot nesalīdzināmi mazāk, nekā izmaksāja e-talonu sistēma.

Rīgas Vicemērs Vilnis Ķirsis (JV) informēja, ka pēc viņa aprēķiniem maksājumi par e-talonu sistēmas uzturēšanu iepriekšējos gados uzņēmumam izmaksājuši aptuveni 200 miljonus eiro.

Saskaņā ar auditā atklāto, 2018.gadā tie esot bijuši 27 miljoni eiro, ko Rīgas satiksme maksājusi par e-talonu sistēmas uzturēšanu.

Viņš uzsvēra, ka e-talonu sistēma ir novecojusi un cilvēki arvien mazāk ir gatavi stāvēt rindās pie kioskiem, lai nopirktu braukšanas karti, laikā, kad ir iespējami mobilie norēķini.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!