Kadi ir pārkāpumi? Uz skrejriteņiem viņi vai nu nemaz nedrīkst atrasties, jo ir pārāk mazi, vai arī, ja sasnieguši 14 gadu vecumu, atklājas, ka viņiem nav velosipēda vai cita transportlīdzekļa vadīšanas tiesību. Tāpat arī bieži brauc, kur tas nav paredzēts, vai nedod ceļu gājējiem. Braucot reidā ar policijas auto, apturēti tika visi pa ceļam sastaptie elektroskrejriteņu vadītāji. Reidā divreiz līdzi devās "Delfi". Jāpiebilst, ka ķivere, vadot elektrisko skrejriteni, ir ieteicama, bet ne obligāta. Taču tā galvā tikai jau raksta sākumā pieminētajai meitenei.
Jelgava ir viena no divām Latvijas pilsētām, kas izveidoja atsevišķus noteikumus elektroskrejriteņiem. Tie ir ātruma ierobežojumi, proti, atsevišķās vietās braukt ar ātrumu līdz 10 km/h, un arī aizliegums ar skrejriteni pārvietoties konkrētās vietās. Kā portālu "Delfi" informēja Jelgavas domē, galvenie iemesli atsevišķiem elektroskrejriteņu ierobežojumiem ir novērojumi, ka skrejriteņu vadītāji brauc pārgalvīgi un apdraud gan sevi, gan citus satiksmes dalībniekus. Pārējās Latvijas pilsētās, tostarp Rīgā, spēkā ir pirms pāris mēnešiem pieņemtie grozījumi Ceļu satiksmes likumā. Elektroskrejriteņiem kļūstot aizvien populārākiem, pirms trim mēnešiem – 25. martā – Saeima galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus, kas Ceļu satiksmes likumā iekļauj regulējumu šim relatīvi jaunajam transportlīdzeklim.
Kādus pārkāpumus novēroja Jelgavā
Jau iznākot no policijas iecirkņa Jelgavā, pirmās elektroskrejriteņu vadītājas – māte ar meitu – policija notvēra traucamies gar iecirkņa durvīm. Abu braucēju transportlīdzekļiem nebija ieslēgts nepieciešamais apgaismojums, un meitenei nebija velosipēda vai jebkuras kategorijas transportlīdzekļa vadīšanas tiesību, kas ļautu likumīgi pārvietoties ar elektroskrejriteni.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv