NKMP norāda, ka Tērbatas iela ir Rīgas vēsturiskā centra daļa, līdz ar to tās vēsturiskais iesegums ir ar likumu aizsargāta kultūrvēsturiskā vērtība, kuras pārveidošana pieļaujama, ja tā veikšana ir vienīgais veids, kā nodrošināt pilsētas attīstību, taču tikai tādā gadījumā, ja pārveidojuma rezultātā nepazeminās Rīgas vēsturiskā centra un tā aizsardzības zonas kultūrvēsturiskā vērtība.
Respektējot brīvu pārvietošanos un sabiedrībai ērtākas vides organizāciju, šajā gadījumā negatīvo blakņu ir vairāk nekā ieguvumu, norāda NKMP.
"Negatīvi vērtējam un neatbalstām Rīgas vēsturiskajā centrā īstenotos nepārdomātos satiksmi norobežojošo elementu izvietošanas risinājumus, kas šobrīd būtiski ietekmē un bojā Rīgas vēsturiskā centra pilsētvides tēlu," paziņojumā uzsver NKMP.
Vienlaikus pārvalde pauž atbalstu pašvaldības centieniem veidot kvalitatīvu, sabiedrībai ērtu un drošu pilsētvidi, bet aicina respektēt, izmantot cilvēku labā un nebojāt unikālas kultūrvēsturiskās vērtības, kas piemīt Rīgas vēsturiskajam centram, satiksmes organizāciju risinot kultūrvēsturiskās vides un mūsdienu dizaina dialogā.
NKMP aicinājusi Rīgas domes Satiksmes departamentu meklēt citus, vēsturisko pilsētvidi un cilvēka dzīves kvalitāti uzlabojošus satiksmes mierināšanas risinājumus un iesniegt saskaņošanai konceptuālu redzējumu par tiem un to ietekmi uz Rīgas vēsturiskā centra kultūrvēsturiskajām vērtībām.
Rīgas domes Satiksmes departamentā portālam "Delfi" pauž, ka šai problēmai risinājums ir rasts — stabiņi kā daļa no projekta "Rīgas vasara 2021" paliks līdz rudenim, taču pēc tā tiks noņemti kopā ar bojāto bruģakmeni, kurā tie ir ieurbti.
Sabojātā bruģakmeņa vietā tiks ielikts tāds pats bruģakmens, kurš nav bojāts, savukārt sabojātais bruģakmens tiks atjaunots - bojātās vietas tiks pildītas ar akmeni un pēc tam pēc nepieciešamības varēs bruģakmeni pielietot, kur būs nepieciešams, norādīja departamenta pārstāve Lelde Rudzika.
Rīgā vasaras sezonā vairāku ielu krustojumos ieviesti satiksmes mierināšanas pasākumi - gan atļautais braukšanas ātrums samazināts līdz 30 km/h, gan Tērbatas un Baznīcas ielās ar plastmasas stabiņu palīdzību izveidots krustojumu sašaurinājums.
Šaurāka brauktuve krustojumos nozīmē to, ka gājējam ir jāmēro īsāks ceļš šķērsojot ielas braucamo daļu, bet autovadītājs, redzot sašaurinātu brauktuvi, intuitīvi izvēlas samazināt braukšanas ātrumu, tādējādi samazinot negadījuma risku.
Līdztekus paaugstinātai gājēju drošībai, sašaurinot krustojumu tiek iegūta brīva telpa, kurā jūlijā tiks izvietotas velo novietnes un apzaļumošanas elementi.