Pirmdien, 26. jūlijā, 87 jaunajiem skolotājiem ar vasaras mācībām ir sācies skolotāju izglītības projekta "Mācītspēks" otrais gads. Mācību laikā topošie skolotāji apgūs profesionālās pilnveides programmu vienā no padziļinātajiem mācību virzieniem – pedagoģija vai skolvadība, portālam "Delfi" pavēstīja "Iespējamā misija" pārstāve Justīne Plūmiņa-Margeviča.
Otrajā projekta gadā paralēli mācībām nodibinājuma "Iespējamā misija" mācībspēku vadībā jaunie skolotāji turpinās strādāt 68 Latvijas skolās un darboties profesionālās pilnveides grupās. Vēl arī topošajiem skolotājiem tiks nodrošināta mācību stundu vērošana kuratora vadībā, kā arī supervīziju nodarbības.
Mācību gada beigās, noslēdzot profesionālās pilnveides programmu un dalību projektā, katrs skolotājs izstrādās noslēguma darbu – pētījumu vai pārmaiņu projektu.
Pēc "Mācītspēks" projekta noslēguma jaunie skolotāji turpinās stādāt Latvijas skolās. Kā norāda Plūmiņa-Margeviča, saskaņā ar projekta analītikas datiem paredzams, ka vismaz piecus gadus pēc dalības projektā darbu skolās turpinās aptuveni 75% projekta "Mācītspēks" skolotāji.
Tāpat šonedēļ turpinās vasaras mācības 75 otrajiem projekta "Mācītspēks" studējošajiem, kuriem šis ir pirmais projekta gads un kuri šoruden paralēli studijām Latvijas Universitātē, Liepājas Universitātē vai Daugavpils Universitātē uzsāks darbu kādā no 60 Latvijas skolām.
Jau ziņots, ka jauno skolotāju izglītības projekta "Mācītspēks" mērķis ir spējīgu un motivētu dažādu jomu profesionāļu piesaiste skolotāja darbam, nodrošinot nepieciešamo izglītību un praktiskās mācības. Projektā "Mācītspēks" tiek sniegta iespēja atlasītiem kandidātiem viena studiju gada laikā iegūt pedagoga kvalifikāciju un otra gada laikā turpināt profesionāli pilnveidoties, lai kļūtu par skolotāju kādā no Latvijas skolām.
Projektu īsteno Latvijas Universitāte, Liepājas Universitāte, Daugavpils Universitāte un nodibinājums "Iespējamā misija", to pārrauga Izglītības un zinātnes ministrija. Projekts "Mācītspēks" tiek īstenots Eiropas Sociālā fonda līdzfinansētā projekta "Latvijas Universitātes inovatīvas, pētniecībā balstītas studiju virziena "Izglītība un pedagoģija" studiju programmas" un otrā līmeņa profesionālās augstākās izglītības programmas "Skolotājs" licenču ietvaros.