Pēdējā laikā aktualizēts jautājums par motociklu radītā trokšņa traucējumu nakts stundās. Satiksmes ministrijas Autoceļu infrastruktūras departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns uzskata, ka jautājums par traucējuma būtiskumu ir diskutabls un to, vai problēma nav uzpūsta, būtu jānoskaidro pētījumā, viņš uzsvēra "Rīta Panorāmā".
Kā stāstīja Vectirāns, Latvijā reģistrēti aptuveni 29 tūkstoši motociklu, no kuriem Rīgas ielās brauc vien trešā daļa jeb ap 10 tūkstoši. Savukārt mopēdu Latvijā ir ap 34 tūkstošiem, bet Rīgā nedaudz mazāk par 5 tūkstošiem. Ceļu satiksmes drošības direkcijā pieejamie dati rādot, ka no 100 motocikliem uz ielas prasībām par radīto troksni neatbilstot vien 2 līdz 3%. "Tā nav satiksmes drošības problēma, bet trokšņa piesārņojuma problēma," raidījumā uzsvēra Vectirāns.
Tomēr viņš atgādināja, ka motocikli un mopēdi nav vienīgie trokšņa piesārņojuma avoti un, piemēram, vilciens arī radot šādu piesārņojumu. Tāpēc Autoceļu infrastruktūras departamenta direktors uzskata, ka nepieciešams objektīvs pētījums, nevis tikai viedokļi, kas parādītu, kurās pilsētās šī problēma ir aktuālākā, vai motocikli tiešām traucē cilvēkiem un kam tieši tā ir aktuāla. "Tas būtu jāizpēta, kādā apjomā, kurās pilsētas vietās, vai tikai Rīgā vai, iespējams, arī Liepājā, Jelgavā, Daugavpilī. [..] Jāsaprot, vai uz šo problēmu mesties ar visiem iespējamiem instrumentiem un resursiem, un to risināt, jo tā nav satiksmes drošības problēma, bet trokšņa piesārņojuma problēma," uzsvēra eksperts.