Pērn tika saremontētas bedres 244 000 kvadrātmetru apjomā, savukārt gadu iepriekš – 327 000 kvadrātmetru apjomā.
LVC norāda, ka šosezon saremontēts par 52% mazāk bedru nekā pirms pieciem gadiem, kad remontētas bedres 336 130 kvadrātmetru apjomā.
Pēdējos gadus pieejamie līdzekļi tiek mērķtiecīgi investēti valsts galvenajos un reģionālajos autoceļos, kur ir lielākā satiksmes intensitāte. Pateicoties šiem ieguldījumiem, asfaltēto autoceļu stāvoklis uzlabojas, braukšanas apstākļi kļūst drošāki un komfortablāki, norāda LVC.
2021. gadā valsts autoceļu kopgarums mērāms 20 041 kilometrā, no kuriem 10 680 kilometri ir ceļi ar šķembu un grants segumu, bet 9361 kilometrs – ar melno segumu.
Šogad vairāk nekā citus gadus ir veikta atputekļošana ar kalcija hlorīdu uz valsts autoceļiem ar grants segumu. Vasaras karstajos un sausajos mēnešos šie darbi bija īpaši aktuāli. Grants seguma atputekļošanas apjoms šogad bija rekordliels, atputekļoti gandrīz 600 kilometros grants autoceļu, kas ir par 41% vairāk nekā pērn un trīs reizes vairāk nekā 2019. gadā.
"Pieprasījums pēc atputekļošanas šogad bija ļoti liels, sausie un karstie vasaras mēneši to veicināja. Iespēju robežās mēs cenšamies ņemt vērā pašvaldību un iedzīvotāju pieprasījumus, taču ar pieejamajiem finanšu resursiem visus tos apmierināt diemžēl nav iespējams. Atputekļošana pirmām kārtām tiek veikta tur, kur dzīvojamās mājas vai sabiedriskā ēkas atrodas ciešā ceļa tuvumā," norāda LVC Uzturēšanas plānošanas daļas vadītāja Sanita Muižniece.
Posmi, kuros tiek veikta atputekļošana, tiek noteikti atbilstoši vadlīnijām un konkrētiem kritērijiem:
- dzīvojamās ēkas vai ēku grupas attālums no ceļa;
- satiksmes intensitāte (tajā skaitā kravas transporta īpatsvars);
- izglītības iestādes, veselības aprūpes iestādes, sabiedriski nozīmīgas iestādes un darbojošās ražotnes tuvums ceļam.
Jau ziņots, ka turpinoties ceļu remontdarbiem, autovadītājiem jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem 106 autoceļu posmos.