Šogad VSIA "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) uzsākusi darbu pie četriem jauniem valsts ceļu attīstības projektiem, savukārt Ķekavas apvedceļa projekts tuvojas būvdarbu stadijai. Tas nozīmē, ka sākot no 2025. gada, Pierīgā autovadītājiem būs jārēķinās ar vērienīgiem ceļu būvdarbiem dažu gadu garumā, portālu "Delfi" informēja LVC.
Jau ziņots, ka Ķekavas apvedceļa projekts tiks realizēts pēc publiskās un privātās partnerības (PPP) modeļa. Tur būvdarbus plānots uzsākt jau šī gada beigās.
"Vienlaikus LVC strādā pie vēl četriem tikpat nozīmīgiem projektiem, kuri iezīmē ambiciozās valsts ceļu tīkla infrastruktūras attīstības vīzijas iedzīvināšanu. Patlaban projektiem tiek izstrādāti minimālie būvprojekti un veikti ietekmes uz vidi novērtējumi (IVN). Ja paralēli projektēšanai un novērtējumiem savlaicīgi tiks rasts finansējums būvdarbiem, tad, sākot ar 2025. gadu, Pierīgā būs jārēķinās ar vērienīgiem ceļu būvdarbiem dažu gadu garumā," pauž LVC valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis.
Ir uzsākta būvprojekta minimālā sastāvā un IVN izstrāde Rīgas apvedceļa (A4) (Baltezers–Saulkalne) pārbūvei par ātrgaitas autoceļu. Plānots, ka apvedceļa pārbūve tiks uzsākta 2025. gadā.
Notiek arī būvprojekta minimālā sastāvā un IVN izstrāde autoceļa Rīgas apvedceļa (A5) (Salaspils–Babīte) posmā no 11,6. kilometra (Ķekavas apvedceļš) līdz 38,2. kilometram (A10) pārbūvei par ātrgaitas autoceļu. Tur būvdarbus plānots uzsākt 2026. gadā.
Tāpat notiek kopīgā "Rail Baltica" dzelzceļa un autoceļa tilta (A4 un A5 savienojošais posms) būvprojekta izstrāde, ko organizē AS "RB Rail" sadarbībā ar LVC. Tilta būvdarbi plānoti laikā no 2023. līdz 2027. gadam.
Šobrīd notiek iepirkums par jauna Rīgas apvedceļa (A5) (Salaspils–Babīte) posma P85/Jaunā Daugavas tilta mezgls–Ķekavas apvedceļš būvprojekta minimālā sastāvā un IVN izstrādi. Šī posma izbūvi plānots uzsākt 2028. gadā.
Tāpat ir uzsākts darbs pie perspektīvā autoceļa maršruta E67 posma Vangaži–Skulte iespējamās būvniecības izpētes un ietekmes uz vidi novērtējuma izstrādes. IVN sākotnējā sabiedriskā apspriešana plānota 2022. gada sākumā. Ja tiks konstatēts, ka šis ir piemērots risinājums, tad posma būvniecība tiek plānota pēc 2030. gada.
Jau ziņots, ka šosezon satiksmes ierobežojumi remontu dēļ uz valsts ceļiem noteikti 106 ceļu posmos.