Lai dzīvībai kritiskās situācijās, kad izšķirošas ir minūtes, iedzīvotāji saņemtu Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) mediķu palīdzību, dienesta Ārkārtas vadības grupa lēmusi no šodienas vēl stingrāk šķirot uz ārkārtas tālruni 113 saņemtos zvanus – brigādes turpmāk netiks nosūtītas uz zemākas prioritātes situācijām, portālu "Delfi" informēja Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta Komunikācijas nodaļas vadītāja Ilze Bukša.
Tas nozīmē, ka ārkārtas tālruņa 113 dispečeri atsevišķu traumu un veselības problēmu gadījumos brigādes nosūtīšanu atteiks, un cilvēkam pēc palīdzības būs jāvēršas pie sava ģimenes ārsta, dežūrārsta vai tuvākajā ārstniecības iestādē. Šāds lēmums pieņemts pēc epidemiologu prognozēm par Covid-19 ļoti straujo izplatību, kas rada pacientu pieplūdumu slimnīcās un būtisku izsaukumu skaita pieaugumu arī NMPD. Šādos apstākļos, neierobežojot izsaukumu skaitu, var tikt apdraudēti pacienti, kuriem NMPD mediķu palīdzība vajadzīga nekavējoties.
"Bezsamaņa, sirdsdarbības apstāšanās, infarkts, insults, plaši apdegumi, ceļu satiksmes negadījumi, smagas traumas pieaugušajiem un bērniem – tās ir situācijas, kur katra kavēta minūte cilvēkam var maksāt dzīvību vai atstāt smagas sekas uz turpmāko dzīvi. Nedrīkstam pieļaut, ka uz šādiem izsaukumiem nav brīvu brigāžu, ko nekavējoties nosūtīt, jo tās ir aizņemtas mazāk nozīmīgu situāciju risināšanai. Tik ļoti strauji pieaugot Covid-19 saslimstībai, jau šobrīd krasi jāierobežo brigāžu piesaistīšana mazāk nozīmīgās situācijās, lai novērstu to brīdi, kad mūsu mediķi pie pacientiem dzīvību apdraudošās situācijās varēs ierasties pēc pusstundas un novēloti, jo tuvākai brīvai brigādei līdz pacientam nāktos mērot lielus attālumus no 70-80 kilometru attālās kaimiņu pilsētas," to, kādēļ dienestā no šodienas ir mainīts izsaukumu pieņemšanas algoritms, pamato NMPD direktore Liene Cipule.